به گزارش صفیر  گیلان، فرهاد دلق پوش در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری انجام شده در صنایع چوب و ام دی اف در گیلان گفت: با راه اندازی این طرح های صنعتی موجود در گیلان، حجم تولید نئوپان و ام دی اف به ۵ میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید […]

به گزارش صفیر  گیلان، فرهاد دلق پوش در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری انجام شده در صنایع چوب و ام دی اف در گیلان گفت: با راه اندازی این طرح های صنعتی موجود در گیلان، حجم تولید نئوپان و ام دی اف به ۵ میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید و گیلان بلاشک قطب صنعت سلولزی کشور است.

وی افزود: تشکیل انجمن تخصصی صنعت سلولزی می تواند بستر مناسبی را جهت زراعت صنعتی چوب و رفع نیازهای توسعه این صنعت فراهم کند و در این راستا این انجمن تخصصی تشکیل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: چنانچه بسترهای تشویقی لازم برای زارعین حرفه ای چوب فراهم شود و الگوی کشت مناسبی را هم فرهنگ سازی کنیم، قطعا مشکل تامین مواد اولیه این صنعت در گیلان مرتفع خواهد شد.

دلق پوش تشکیل انجمن صنعت سلولزی را در اتخاذ راهکارهای علمی و عملیاتی بسیار مناسب دانست و گفت: باید از گونه های مرغوب تست شده و از نوع درختان زود رشد با توجه به پتانسیل های اقلیمی گیلان بهره ببریم تا هم حفاظت و احیاء جنگل‌ها و هم تامین مواد اولیه کارخانجات سلولزی، رونق اقتصاد و اشتغال استان محقق شود.

وی استفاده مطلوب از اراضی ۶۳ هزار هکتاری موجود را برای ایجاد ارزش افزوده ضروری شمرد و افزود: تولید و مصرف چوب در گیلان باید با ارزش افزوده و بهره وری بالا همراه شود و این مهم جزء با انجام کشت صنعتی و استفاده از گونه‌های درختی مناسب امکان پذیر نخواهد شد و در واقع با این کار صنعت چوب و صنایع وابسته به آن تقویت شده و حتی منجر با افزایش اشتغال بومیان منطقه نیز خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان از تصویب حذف تعرفه وارداتی و صدور مجوز واردات چوب با پوست بعنوان راهکاری دیگر برای رفع مشکل صنعت سلولزی استان یاد کرد و افزود: هم اکنون به دلیل مشکل تامین مواد اولیه از صدور مجوز جدید در این صنعت خودداری می کنیم و مرتب در حال پیگیری هستیم تا بحث واردات و کشت صنعت چوب تعیین تکلیف شود.