دلخوش در مراسم معارفه فرماندار صومعه سرا افزود:استانداری که کار می کند و چکمه می پوشد می گویند حرکت پوپولیستی است اگر خانه هم بنشیند عده ای مریض هستند و باز هم انتقادات منفی گرایانه می کنند

اختصاصی/صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه فرماندار صومعه سرا که در جلسه شورای اداری این شهرستان برگزار شدضمن تشکر از حضور استاندار گیلان و هیئت همراه و نیز  مدیرران و مسئولان ،روحانیون و خانواده شهدا و نیز اصحاب رسانه در این مراسم معارفه از سوت دلنشین قاری ملی حسین رفیعی تشکر ویژه نمود.

با تمام توان از استاندار  عباسی حمایت می کنم

دلخوش با بیان اینکه بعنوان گیلانی از اینکه در استان استاندار بومی باشد بسیار خرسندم  و من با استاندار سالها در یک دفتر کار کردیم و این جای تقدیر دارد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ضمن اینکه حمایت خود از جناب عباسی استاندار گیلان را مطرح نمود افزود: من از برخی بی مهری ها  که استاندار بومی را در بر می گیرد بسیار ناراخت هستم زیرا ایشان فرد  ولایی هستند و در ثانیه نباید ادعا ما خارج از عرف باشد و من  روز اول  از جناب عباسی دفاع کردم الان هم دفاع می کنم و  و پا پس نمی زنیم.

وی ضمن ابراز گلایه از برخی بزرگان صاحب اندیشه گیلانی در تغییر و تحول بدنه استانداری گفت:دوستان استان بنشینند و ما برای منافع استان دفاع می کنیم
ما استانداری داشتیم که از پشت میز بلند نمی شد.

وی افزود:استانداری که کار می کند و چکمه می پوشد می گویند حرکت پوپولیستی است اگر خانه هم بنشیند عده ای مریض هستند و باز هم انتقادات منفی گرایانه می کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ضمن اینکه خود را یک اصولگرا  خواند گفت: من خودم نیروی بسیجی سپاه هستم و همیشه به شهدا و نظام ارادت داشتم و اگر جایی مدیری ضد ارزشی باشد خودم اولین نفر هستم که عذرش را خواهم خواست و مسئولان باید دقت کنند.

 سید کاظم دلخوش رئیس دادگستری شهرستان را بسیار بزرگوار و کاربلد خواند و گفت: ما  در شهرستان صومعه سرا رئیس دادگستری و دادستان خوبی داریم که شهر را ارام نگه داشتند و در کنارشان فرماند سپاه ما هم از برادران خوب ماست و نیروی انتظامی و اطلاعات هم در کنار هم کار می کنند.

دلخوش با تاکید بر اینکه  به رسانه های گیلان باید نگاه ویژه داشت و کمک کرد افزود:
ما بعد از بررسی ها  جناب  سرهنگ  مهدی صفاتی را با مشورت بدون بازی امروز معارفه می کنیم.

گیلان جای نمایش خیمه‌شب‌بازی نیست

وی ضمن اینکه خود را فارغ از بازی سیاسی دانست گفت: ما نیروی جوان و جهادی می خواهیم نه فردی با  تفکر  محض سیاسی  زیرا این تفکر به درد مردم نمی خورند
و من جان خودم را هم برای مردم می گذارم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛تا استاندار کار می کند باید باشد عده ای که دنبال عوض کردن هستند بدانند گیلان خیمه شب بازی ها   نیست و نمی گذاریم عده ای خیمه شب بازی راه اندازی کنند.

دلخوش تصریح کرد؛من باید حرف مردم را در مجلس درست بزنم ما نباید دنبال تبلیغات باشیم باید برای مردم گام برداریم و  در کنار تمام احترامات من برای وزرا با شعر حرف می زنم .

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان را  سوپاپ جامعه دانست و گفت: نماینده باید کار کند
و اگر هم شده وزیر بی عرضه راباید بردارد زیرا جای اینگونه مدیران در دولت جناب رئیسی نیست.

وزیر کشور با گفتن چهار کالا  هزار قلم جنس را گران کرد

دلخوش با بیان اینکه امروز برخی رسانه ها و  برخی رادیو های  اشغال شده توسط دشمن با دروغ می خواهند مردم را به خیابان بریزند گفت: امروز مردم ما در کنار دولت
با ضریب هوشی خوب  کشور را هدایت می کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس  خطاب به وزیر  گفت: جناب وزیر در گفتمان خود  در رسانه ملی  دقت نکرد و با گفتن چهار کلمه هزار قلم جنس را گران کرد.

وی  اظهار نمود ؛کشور اوکراین ۴۰ میلیون تن تولید گندم دارد چگونه جهان را تامین می کند در حالی که فقط ۲۵ میلون تن صادرات دارد.

نماینده صومعه سرا تاکید کرد؛ما کنار دولت هستیم موافق جراحی هستیم ولی با تخصصی برخی تغییر و تحولات انجام شود و باید جراحی تخصصی در بدنه دولت اتفاق بیافتد نه با هر چاقو و از طرف هرکس و نکند چاقو را حین جراحی جا بزاریم که این اسیب است.

بارورسازی ابرها راه حل رفع مشکل کم آبی

دلخوش در بخشی دیگر از سخنرانی خود در جلسه معارف فرماندار صومعه سرا  به مشکلات آب استان گیلان  اشاره و افزود؛ما دو رودخان داریم من همه را دیدم
و رودخانه قزل اوزن تامین کنند اب شالیزارهای گیلان  امروز بخاطر عدم مدیریت و خواب رفتگی نمایندگان ۲۵۰ سد پشت رودخانه قزل اوزن زدند که این خطرناک است.

وی  سد لاستیکی را در گیلان  راهگشا برای کشاورزی دانست و گفت:  دومین راهکار برای کشاورزی و کشاورزان داشتن بیل مکانیکی دکل بلند در هر شهرستان
برای مهارسیل  نه اینکه در هر سیلاب ما میلیارها تومان خسارت بدهیم و بیمه کشاورزی هم که پاسخگوی زیان کشاورز نیست.

سید کاظم دلخوش با بیان من تبصره آب بندان را در مجلس مطرح و ۹۵ درصد نمایندگان  رای دادند گفت: آب بندان در گیلان بیشتر می تواند مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد و ما اعتبارات زیاد برای این آب بندانها و لایروبی آنها گرفتیم.

وی خواستار شد تا برای کشاورزی  گیلان فکر بکنیم  و کشاورز نیاز به پمپ دارد الان را که باران داریم مشکلی نیست ولی برای تابستان گرم از الان دنبال راهکارهایی چون بارور سازی ابرها و دستکاری آب و هوای گیلان  باشیم.

دلخوش به آنان که برخی مشکلات کوچک را را بزرگ می کنند نیز تاکید کرد در روستای صوفیان ده خیلی کارها انجام شد و  شاید آن خبرنگار در جریان نبوده که گزارش برعکس داده است.
وی ضمن تقدیر از سید محمدی  فرماندار اسبق شهرستان که  خیلی کار  در سایه برخی بی مهری ها انجام دادند از  صفاتی یک چیز می خواهم تا وقتی من هستم در اتاق شما  برای مردم صومعه سرا باز باشد.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری