مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در سه شهرستان گیلان قرمز شد، گفت: شهرستان رشت هم به شهرهای نارنجی گیلان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛حسن رخشاد صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرهای گیلان، اظهار کرد: بر اساس ابلاغ ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا از امروز ۱۶ فروردین، وضعیت کرونایی سه شهرستان رودسر، لنگرود و رودبار قرمز شد.

رخشاد به شهرهای نارنجی استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: پنج شهرستان آستارا، فومن، رشت، آستانه اشرفیه و لاهیجان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

وی در ادامه با اشاره به علت تغییر وضعیت کرونا در شهرهای استان گیلان، گفت: ورود مسافران در تعطیلات نوروزی و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی جمعی از شهروندان و مسافران موجب تغییر وضعیت کرونایی استان شده است.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری، عدم تردد غیر ضرور در سطح شهرها و استفاده از ماسک و عدم حضور در دورهمی ها و تجمعات از مهم‌ترین راه‌های مقابله با ویروس کرونا است.