به گزارش صفیر گیلان ،مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه استان گیلان ۱۶ شهید گیلانی فاجعه منا از شهرستان های لنگرود، رودسر و املش دارد، گفت: یادواره تلویزیونی شهدای منا با رویکرد بیان خاطرات خانواده های شهدا و افراد حاضر در حج سال ۹۴ برگزار خواهد شد. عبدالله پاکاری در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای گیلانی […]

به گزارش صفیر گیلان ،مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه استان گیلان ۱۶ شهید گیلانی فاجعه منا از شهرستان های لنگرود، رودسر و املش دارد، گفت: یادواره تلویزیونی شهدای منا با رویکرد بیان خاطرات خانواده های شهدا و افراد حاضر در حج سال ۹۴ برگزار خواهد شد.

رونمایی از مستند «مهاجر الی الله» در یادواره شهدای گیلانی منا - ایسنا

عبدالله پاکاری در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای گیلانی منا، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه فاجعه منا نباید فراموش شود، اظهار کرد: شهدای منا هیچگاه از ذهن ملت ایران بیرون نخواهند رفت؛ همانگونه که یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس را زنده نگه می داریم.

وی شهادت را توفیق بزرگ الهی دانست که نصیب شهدای منا شده است و افزود: تسلی بخش خانواده معظم شهدای منا این است که عزیزانشان در سایه مغفرت و نعمت الهی و در زمره شهدای اسلام و انقلاب هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، یادواره های شهدا را یکی از مهمترین مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و به نسل های آتی منتقل کنیم، زیرا یاد و خاطره شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را باطراوت می کند.

پاکاری، با اشاره به شرایط کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا و لزوم عدم برگزاری مراسم و تجمعات، عنوان کرد: استان گیلان جزو استان های پیشتاز در امر برگزاری یادواره های رسانه ای و مجازی شهداست.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۱۶ شهید گیلانی فاجعه منا از شهرستان های لنگرود، رودسر و املش دارد، خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدای منا بی کفایتی دولت عربستان در خادمی حجاج بیت الله الحرام به دنیا نشان داده شده و امیدواریم این خون های مطهر بانی ریشه کنی آل سعود خبیث شود.

این مقام مسئول، همچنین خواستار معرفی شهدای گیلانی منا شد و تاکید کرد: یادواره تلویزیونی شهدای منا با رویکرد بیان خاطرات خانواده های شهدا و افراد حاضر در حج سال ۹۴ برگزار خواهد شد.