در پاییز و زمستان سال جاری ۹ هزار و ۱۷۶ مورد پایش دمای ادارات و نهادهای دولتی در گیلان به ثبت رسیده است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر پایش بیش از ۹ هزار مکان دولتی و خصوصی با همکاری بسیج این شرکت، اظهار داشت: این طرح از نیمه اول آذرماه آغاز شده و در آن دمای کلیه ادارات، مدارس، بانک ها و نهادهای دولتی و خصوصی استان مورد بررسی و پایش قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به قطع گاز ۲۴۷ اداره در گیلان به علت عدم رعایت دمای آسایش و مصرف نامناسب، گفت: در طرح پایش امسال، علاوه بر نظارت ادارات و اماکن دولتی، مصارف مشترکین سایر حوزه ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا تاکنون گاز هزار و ۳۴۸ مشترک خانگی بسیار پرمصرف واقع در پلکان های ۱۱ و ۱۲ پس از اعلام اخطار به صورت موقت قطع شد.

جمال نیکویی همچنین از پایش دمای یک هزار و ۶۰۸ ویلا در گیلان خبر داد و گفت: با هدف حفظ پایداری گاز مشترکین خانگی سراسر استان، جریان گاز یک هزار و ۷۰ ویلا و خانه خالی از سکنه قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان درخصوص روند مدیریت مصرف گاز در سازمان ها و ادارات استان بیان کرد: با بازرسی های انجام شده، توصیه های لازم توسط کارشناسان شرکت گاز درخصوص بهینه سازی و مدیریت مصرف گاز در سازمان ها همچون استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا (A , B)، رعایت دمای آسایش در محیط کار (۱۸ الی ۲۱ درجه)، عایق بندی موتورخانه ها، استفاده از پنجره های دوجداره و … به مسئولین نهادهای مذکور ارائه شد.

جمال نیکویی در پایان، موضوع پایش و بررسی دمای محیط اداری نهادهای دولتی را درجهت رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: مهم ترین هدف از اجرای این طرح، نهادینه سازی فرهنگ مصرف ایمن و صحیح گاز طبیعی در بخش های مختلف جامعه است.