صفیر گیلان؛پانزدهمین برنامه روستا گردی فرماندار صومعه سرا باهمراهی معاون عمرانی فرمانداری ، بخشدار بخش میرزاکوچک و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان در روستای پشتمسار بخش میرزاکوچک زادگاه سردار شهید سید معروف ایرانی برگزار شد.

صفیر گیلان؛ سید جلال سید محمدی ابتدا با حضور در مسجد امیر المومنین این روستا مطالبات مردم را که از سوی دهیار واعضای شورای اسلامی این روستا مطرح شد گوش و با مردم روستا گفتگو کرد.

وی در ادامه طی سخنانی با اعلام اینکه برنامه روستا گردی در راستای بررسی مشکلات وشناسایی ظرفیت های روستاها در سطح شهرستان اجرا می شود اظهار کرد: دراین طرح تیمی شامل مدیران دستگاهای اجرایی و خدماتی با حضور در روستاها مطالبات مردم را بررسی و به آن پاسخ می دهند.

سید محمدی با اعلام اینکه امروز نیز با تقاضای شورای اسلامی و دهیاردر روستای پشتمسار حضور یافته ایم افزود: یکی از آیتم های ارزیابی روسای ادارات را عمل به مصوبات روستا گردی قرار داده ایم.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۷۰ درصد مصوبات ۱۴ دوره روستا گردی اجرا شده گفت:مصوبات امروز روستای پشتمسار نیز در دستور کاردستگاه های اجرایی قرار می گیرد که پیگیری وحصول نتیجه آن نیز باید از سوی دهیار دنبال شود.

سید محمدی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ روستای شهرستان ضعف اینترنت و ارتباطات دارد افزود: با پیگیری های نماینده محترم دستور کابل کشی زمینی سیم و کابل تلفن صادر شده که هم اکنون در دست اجرا است.

وی همچنین با بیان اینکه مدت بازنگری طرح هادی ۴۰ روستای شهرستان صومعه سرا گذشته گفت: طرح هادی روستای پشتمسار نیز در سال ۸۵ اجرا شده که بازنگری آن در سال ۱۴۰۱ اجرا می شود.

فرماندار صومعه سرا در ادامه ضمن بازدید از نقاط مختلف این روستامشکلات و موانع امور عام المنفعه را مورد بررسی وطی هماهنگی، هریک از دستگاهای مرتبط را مأموریت داد تا مشکلات مورد نظر را تا حصول نتیجه پیگیری و گزارش آن به فرمانداری اعلام نمایند.

پایان روستا گردی پشتمسار و جمع بندی در منزل پدری سردار شهید سید معروف ایرانی؛

فرماندار صومعه سرا در پایان روستا گردی خود با حضور در منزل پدری شهید سید معروف ایرانی ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدا خطاب به مسئولان تاکید کرد:انتظار داریم مصوبات این روستا حتما در اولویت برنامه های دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

نصب ترانس و کابل خودنگهدار از سوی اداره برق، تقویت شبکه تلفن و اینترنت از سوی شرکت مخابرات،بازسازی و ترمیم کانال ها، لایروبی انهار وزهکش های کشاورزی، بازسازی چاههای پمپاژ آب زراعی تا قبل از آغاز فصل زراعی جدید از سوی منابع آب وپیگیری و تسریع در اجرای شبکه آب شرب از شرکت آب و فاضلاب از مهم ترین مطالبات مردم روستای پشتمسار بود که دستگاههای اجرایی از سوی فرماندار صومعه سرا مکلف به انجام آن شدند‌‌‌.

همچنین بنابر در خواست دهیاری روستای پشتمسار جهاد کشاورزی نیز باید یک دستگاه پمپ ۴ اینج را بصورت امانی در زمان فصل کشاورزی جهت تامین آب زراعی اراضی کشاورزی به مدت دو ماه در اختیار دهیاری قرار دهد.