صفیر گیلان؛رییس حفاظت اداره محیط زیست بندر انزلی گفت: شکار بی رویه و خشک شدن نیزارها از دلایل اصلی کاهش جمعیت طاووسک است که در معرض خطر انقراض قرار دارد. احسان هادی‌پور،با اشاره به اینکه طاووسک از خانواده یلوه متعلق به راسته درناسانان است،گفت:این پرنده بسیار محتاط است و خود را از انظار مخفی می‌کند و رنگ […]

صفیر گیلان؛رییس حفاظت اداره محیط زیست بندر انزلی گفت: شکار بی رویه و خشک شدن نیزارها از دلایل اصلی کاهش جمعیت طاووسک است که در معرض خطر انقراض قرار دارد.

احسان هادی‌پور،با اشاره به اینکه طاووسک از خانواده یلوه متعلق به راسته درناسانان است،گفت:این پرنده بسیار محتاط است و خود را از انظار مخفی می‌کند و رنگ پر و بالش بطور کلی آبی متمایل به‌ بنفش است.

وی ادامه داد:شکار بی رویه و خشک شدن نیزارها از دلایل اصلی کاهش جمعیت این گونه در معرض خطر انقراض است.

رییس محیط زیست بندرانزلی ادامه داد:شکار این پرنده بومی گیلان و مازندران ممنوع است.

وی در ادامه به افزایش حساسیت مردم به حفاظت از این پرنده در استان خبر داد و گفت:یک قطعه طاووسک که جهت فروش عرضه شده بود توسط یک دوستدار محیط زیست خریداری شد وبه  زندگی خود در تالاب انزلی ادامه خواهد داد.
احسان هادی پور رییس محیط زیست بندر انزلی گفت  یکی از دوستداران علاقه مند به حیات وحش یک قطعه طاووسک را می بیند ان را خریداری و سپس به اداره محیط زیست بندر انزلی تحویل می نمایند. حسین نیکخواه اهل و ساکن چالوس در طول سفر خود به شهرستان بندر انزلی  این طاووسک را خریداری تا به دامن طبیعت برگردد.

شکار این پرنده ممنوع است .این پرنده بومی گیلان و مازندران است .
هادی پور ازتمام علاقه مندان فهیم محیط زیست خواست که به محض رویت فروش و عرضه پرندگان ادارات محیط زیست را مطلع سازند تا اقدامات قانونی صورت گیرد .