مشترکین گاز طبیعی در صورت افزایش ۱۵ درصدی میزان مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال های ۹۶ و ۹۷، مشمول افزایش ۱۵ درصدی هزینه گاز خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛- حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به تصویب نامه هیئت وزیران به ریاست معاون اول ریاست جمهوری درخصوص هزینه گاز اظهار داشت: از ابتدای زمستان امسال بجهت نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی در جامعه، مقرر شد تا مشترکین کم مصرف گاز از پرداخت هزینه معاف شوند.

وی با بیان این موضوع اظهار داشت: این تصویب نامه به معنای رایگان شدن کامل هزینه گاز نبوده و تنها برای مشترکینی می باشد که کمتر از ۲۰۰ مترمکعب در ماه گاز مصرف نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین درخصوص دستورالعمل های جدید برای مصارف بالاتر از ۲۰۰ مترمکعب گفت: بر اساس این تصویب نامه، مشترکینی که در مقایسه با مدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ ، ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته اند مشمول ۱۵ درصد تخفیف در گازبها خواهند شد.

حسین اکبر ادامه داد: مشترکین گاز طبیعی در صورت افزایش ۱۵ درصدی میزان مصرف گاز و بیشتر از آن نسبت به مدت مشابه سال های ۹۶ و ۹۷، مشمول افزایش ۱۵ درصدی هزینه گاز خواهند شد که این مورد در قبوض گاز تحت عنوان بدهی گذشته درج می شود.

وی تصریح کرد: این قوانین مربوط به فصل سرد سال یعنی از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین سال آینده می باشد و  نحوه محاسبه تخفیف و یا افزایش مبلغ گازبها در فصل گرم متفاوت بوده که شرح آن به صورت مبسوط در تصویب نامه مذکور قابل مشاهده می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان گفت: مشترکین محترم می توانند برای مشاهده کامل دستورالعمل اجرایی، تصویب نامه های هیئت وزیران در تاریخ های یازدهم و بیست و سوم آذرماه ۹۹ را مشاهده نمایند.

  • مدیرعامل شرکت گاز گیلان: 10 درصد صرفه جویی، موجب 15 درصد تخفیف گازبها می شود
  • مدیرعامل شرکت گاز گیلان: 10 درصد صرفه جویی، موجب 15 درصد تخفیف گازبها می شود
  • مدیرعامل شرکت گاز گیلان: 10 درصد صرفه جویی، موجب 15 درصد تخفیف گازبها می شود