به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، صبح امروز دوشنبه ۳ مهر مهندس جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به همراه مهندس دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از مناطق سیل زده شهرستان آستارا بازدید نمود. در این بازدید «مجید جودی» جزئیاتی از آسیب‌های وارده به واحدهای مسکونی و تجاری […]

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، صبح امروز دوشنبه ۳ مهر مهندس جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به همراه مهندس دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از مناطق سیل زده شهرستان آستارا بازدید نمود.

در این بازدید «مجید جودی» جزئیاتی از آسیب‌های وارده به واحدهای مسکونی و تجاری در شهرها و روستاهای استان گیلان در پی وقوع سیلاب در آستارا اعلام کرد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس بازدیدهای میدانی، مراجعه و اعلام سیل‌زدگان در پی سیلاب آستارا، ۲۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرها تخریب و نزدیک‌به یک‌هزار و ۲۰۰ واحد نیز در شهر و روستاها دچار آبگرفتگی و آسیب به بخشی از واحدها شدند.

جودی با تاکید بر اینکه سیلاب در آستارا و روستاهای اطراف در حال فروکش کردن است، توضیح‌داد: بنیاد مسکن پیشنهاد داده است تا برای واحدهای احداثی مسکونی و تجاری ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به اضافه ۸۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای تعمیری ۸۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۴۰میلیون تومان بلاعوض به هر واحد اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره میزان تسهیلات و چگونگی پرداخت به سیل‌زدگان توسط دولت تعیین و ابلاغ خواهد شد.

هم اکنون میزان تسهیلات ناشی از حوادث برای واحدهای شهری ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای روستایی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم ‌بهره با ۲۰ میلیون تومان بلاعوض است.