به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی آسفالت محوطه مصلی شهر شفت به بهره برداری رسید.

اختصاصی/ صفیر گیلان؛دکتر اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح و بهره برداری همزمان پروژه آبرسانی سایت گوشلوندان در شهرستان فومن که با حضور دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همراه بود، اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۳۰ پنل مربوط به انرژی خورشیدی هر یک با هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان در اختیار عشایر کوچ‌نشین قرار دادیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها، توسعه، عمران و آبادانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان افزود: کمتر از ۱۰ درصد روستاهای استان برق‌دار بودند اما اکنون بیش از ۹۹.۹۷ درصد روستاهای استان از این نعمت برخوردارند که درصد اندک باقیمانده هم مناطق دارای جمعیت کمتر از ۱۰ خانوار و پراکندگی زیاد است.

دکتر عباسی در ادامه با تشریح پروژه‌های مورد بهره برداری در دهه فجر امسال خاطر نشان کرد: هزار و ۱۰۹ پروژه با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام و تکمیل شد ضمن اینکه در هفته دولت نیز پروژه هایی با حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره برداری شده است.

وی پیش بینی کرد: تا هفته دولت سال آینده در استان پروژه هایی با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: راه آهن رشت – کاسپین از جمله این پروژه هایی است که بر اساس قولی که به ما داده شده باید در اواخر بهار سال آینده یا تابستان به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه استخر فرهنگیان استان گیلان در دهه فجر امسال افزود: این پروژه که از سال ۱۳۸۳ به علت برف سنگین دچار تخریب شده بود بیش از ۱۸ سال غیر قابل استفاده و تخریب شده ماند و بالاخره در این دولت با اختصاص اعتبار مورد نیاز از محل مصوبات سفر رئیس محترم جمهوری به بهره‌برداری رسید.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح استخر ویژه دانش آموزان در شهرستان شفت نیز خاطر نشان کرد: این پروژه نیز با هفت میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده و تنها شهرستان استان است که استخر دانش‌آموزی در آن راه‌اندازی شد.

دکتر عباسی با بیان اینکه تمام تلاش‌ و توجه ما متکی بر فراهم کردن رفاه مردم، سلامت، مسکن و اشتغال است، اظهار کرد: این موارد از مولفه‌های اصلی کار دولت است ضمن اینکه مساله عمران و آبادانی نیز مورد توجه جدی می باشد.

نماینده عالی دولت استان گیلان اظهار کرد: دستور و تاکید رئیس جمهور بر آن است که در بخش رفاه مردم موانع را به نفع مردم برطرف کنیم، در این ارتباط هیچ بن بستی وجود ندارد، واژه‌های متاسفانه و نمی‌توانیم را به کار نمی بریم. تعطیلی هم در کار ما وجود ندارد.

وی دولت سیزدهم را برگرفته از اراده مردم و نظام دانست و افزود: با وحدت، اتحاد ملی و انقلابی که داریم و پیروی از ولایت فقیه که سکان‌دار شایسته عرصه نظام و حکومت اسلامی بوده، در ۲۲ بهمن به شکرانه سالها ایستادگی، پایمردی و فداکاری و مقابله با دشمن و شکست آنان و پیروزی مقتدرانه نظام در همه عرصه‌ها با حضور باشکوه بار دیگر چهل و چهارمین سالگرد انقلاب را جشن می‌گیریم.

پروژه آبرسانی به روستاهای گوشلوندان، چیران، خداشهر و تازه‌آباد گیگاسر و ارتقای کیفی آب روستای رودپیش با مبلغ قرارداد ۳۴۷ میلیارد ریال و اعتبار عمرانی ۲۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، میزان اجرا شده خط انتقال و شبکه ۳۰ کیلومتر و مقدار لوله گذاری کل قرارد اد ۱۳۴ کیلومتر با ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

یک هزار و ۸۳۷ نفر و ۶۲۹ خانوار جمعیت بهره بردار از این پروژه هستند.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری