صفیر گیلان؛وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۰ هزار گیلانی دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: حدود ۲۰ هزار نفر نیز دُز دوم را طی روزهای گذشته دریافت کرده‌اند.

صفیر گیلان؛آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار  این رسانه با اشاره به آغاز تزریق دُز دوم واکسن کرونا با ورود محموله جدید به کشور، اظهار کرد: با تحویل سهمیه استان گیلان طی سه روز گذشته تزریق دُز دوم واکسن به گروه‌های هدف آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۰ هزار گیلانی دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: حدود ۲۰ هزار نفر نیز دُز دوم را طی روزهای گذشته دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه افراد برای دریافت واکسن کرونا تنها با در صورت دریافت پیامک و یا تلفن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند، افزود: متأسفانه طی روزهای گذشته شاهد حضور شهروندان بدون دریافت پیامک بودیم که این زمینه را برای اجتماع افراد در مراکز تزریق واکسن فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تجمع در این مراکز با توجه به اینکه اکثر افراد سالمند هستند می‌تواند خطر انتشار کرونا را افزایش دهد، تأکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم تا زمانی که پیامک دریافت نکرده و یا با آنها تماس گرفته نشده است برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه نکنند.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه شهروندان نگران کمبود واکسن نباشند، گفت: در روزهای آینده نیز گروه‌های دیگر نیز واکسینه خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی شهرستان‌های شاهد روند افزایش شیب کرونامثبت‌ها هستیم، افزود: این وضعیت نگران کننده بوده و در صورت عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی شرایط سخت خواهد شد.