رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن ۲۷۰۰ متر مترمربع از زمینهای منابع طبیعی را در منطقه گشت رودخان و مودگان از دو متصرف پس گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن ۲۷۰۰ متر مترمربع از زمینهای منابع طبیعی را در منطقه گشت رودخان و مودگان از دو متصرف پس گرفتند.

داودی همچنین از تخریب یک واحد وانه ۱۵ متری خبر داد و گفت: متخلفان با هدف فریب دادن دستگاههای دولتی این وانه را با حلب و چوب قدیمی ساخته بودند.

وی با اشاره به محصور شدن این عرصه ها با سیم خاردار ، افزود: عرصه مورد نظر با اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ از تصرف آزاد و همه آثار تصرف جمع آوری شد.

ایشان همچنین افزود :کارشناسان ارزش ریالی عرصه های رفع تصرف شده را حدود یک و نیم میلیارد تومان برآورد کرده اند.

رییس منابع طبیعی شهرستان فومن همچنین از کشف و ضبط یک دستگاه خودرو نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی از جنس توسکا خبر داد که چوب آلات قاچاق به صورت ماهرانه زیر بار چوب آلات صنوبر جاساز شده بود.

ایشان گفت: خودرو متخلف توسط مامورین حفاظتی شهرستان فومن به جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ دلات داده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن از مردم محترم شهرستان فومن خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب آلات با سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

شهرستان فومن دارای ۶۷ هزار هکتار اراضی ملی، شامل ۵۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۷ هزار هکتار اراضی مرتعی است.