شرکت گاز استان گیلان با هدف افزایش ایمنی خطوط و حفظ پایداری جریان گاز مشترکین، در دی ماه امسال بالغ بر ۴ هزار کیلومتر از خطوط گاز در استان را بازرسی و نشت یابی کرده است.

صفیر گیلان؛ حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از نشت یابی بالغ بر ۴ هزار کیلومتر از خطوط گاز در استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است و در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: عملیات نشت یابی در دی ماه سال جاری در ۱۱ شهر پره سر، چوبر، کیاشهر، حویق، خمام، رستم آباد، رودسر، شفت، فومن، ماکلوان، گوراب زرمیخ و لنگرود به انجام رسیده است.

حسین اکبر همچنین از نشت یابی بیش از ۷۵ هزار انشعاب و ۲۱۳ ایستگاه تقلیل فشار گاز در استان خبر داد و گفت: هدف شرکت گاز از اجرای گسترده بازرسی و نشت یابی، افزایش ایمنی خطوط و حفظ پایداری جریان گاز مشترکین است.

وی در ادامه با تاکید بر تأمین پایدار گاز مشترکین اظهار داشت: شرکت گاز برای افزایش ضریب ایمنی خطوط، ضمن استفاده از پیمانکاران با‌ سابقه و مجرب در امر نشت یابی، از تجهیزات مدرن برای بازرسی تاسیسات گاز استفاده می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان گفت: شرکت گاز مسئول حفظ پایداری و تامین ایمنی تاسیسات گاز تا درب منازل مردم می باشد و مشترکین باید با استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و بررسی مستمر تجهیزات مرتبط با گاز، ایمنی منازل خود را تضمین کنند.

  • منبع خبر : روابط عمومی گاز گیلان