مدیرکل اوقاف گیلان اعلام کرد: ویژه برنامه‌های دهه فجر در ۶۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت؛حجت الاسلام ستار علیزاده در جمع خبرنگاران از برگزاری ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در بقاع و اماکن متبرکه شاخص استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۶۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان میزبان ویژه برنامه‌های دهه فجر خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزود: برپایی ۳۰۰ نشست بصیرتی و گفتمان انقلاب اسلامی با حضور سخنرانان برجسته استانی و کشوری، راه اندازی خیمه معرفت و ایستگاه‌های صلواتی، ویزیت رایگان، مشاوره خانواده، از جمله این ویژه برنامه‌ها است.
وی به برگزاری مراسم جشن ولادت امام علی(علیه السلام) در ۵۵۰ بقعه متبرکه گیلان در روز ۱۳ بهمن اشاره کرد و گفت: ۱۳ کاروان شادی در شهرستان های استان گیلان به مناسبت دهه فجر انقلاب با اجرای سرود های انقلابی توسط گروه های سرود مراکز افق بقاع شاخص استان راه اندازی می شود.
علیزاده همچنین گفت: دیدار با خانواده های شهدا، غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا به ویژه مزار شهدای مدفون در بقاع متبرکه در روز ۱۳ بهمن با حضور مسئولین شهرستان، برپایی ایستگاههای صلواتی و برگزاری پیاده روی خانوادگی از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان طی ایام دهه فجر خواهد بود .
وی راه اندازی ۱۴ خیمه معرفت در بقاع شاخص استان گیلان را از دیگر برنامه های اوقاف گیلان در دهه فجر برشمرد و افزود: ۴ مبلغ اعزامی و مبلغان بومی مستقر در بقاع متبرکه در این خیمه ها خدماتی از جمله آموزش معارف اسلام و آموزه های انقلاب به کودکان در قالب نقاشی و داستان، مشاوره خانوادگی، سواد فضای مجازی ارائه می دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: ۲۱۰ مبلغ بومی هم در ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب در بقاع متبرکه گیلان مشارکت دارند.
وی اذعان داشت: طرح شمیم خدمت و ایجاد بازارچه های موقت فروش محصولات خانگی و صنایع دستی در بقاع دارای ظرفیت در ۱۰ بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود.
علیزاده، افتتاح طرح های عمرانی و فرهنگی در ۳۷ بقعه متبرکه گیلان را از دیگر برنامه هایی اوقاف گیلان در دهه فجر خواند و اعلام کرد: خواهر امام رشت، سید محمد تیرکش بند تالش، سید احمد دوران محله چابکسر و راه اندازی مرکز حفظ قرآن کریم مسجد حجت الاسلام شفتی رشت از جمله این طرح هاست.
وی با اشاره به برپایی ۶۳ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان، ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب قرآنی است و ترویج معارف قرآنی باید در رأس برنامه‌های مربوط به گرامیداشت انقلاب باشد.
این مقام مسئول گفت: برای اولین بار در گیلان در هر شهرستان، حداقل۱۰ محفل محفل خانگی انس با قرآن خانگی به تعداد روزهای دهه فجر برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در دهه فجر امسال از ۱۴۰ واقف، عضو هیئت امنای بقعه، خادم و فعال فرهنگی تقدیر می شود.
وی به برگزاری یاردهمین مرحله قرار دوازدهم برای توزیع بسته های کمک معیشتی بین نیازمندان در گیلان اشاره کرد و گفت: در این مرحله ۸۵۰ بسته معیشتی، ۲۰جهیزیه برای ۲۰ نوعروس، پنج دستگاه بخاری، ۱۵۰ بسته پروتئینی، ۱۰ بسته لبخند مادری برای نوزدان سوم خانواده ها تهیه شده که در اختیار جامعه هدف مراکز افق بقاع متبرکه قرار خواهد گرفت.
علیزاده اضافه کرد: بخشی از بسته های بسته های معیشتی قرار دوازدهم گیلان برای زلزله زدگان شهرستان خوی ارسال می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر حضور گسترده تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن با توجه به تبلیغات منفی دشمنان علیه انقلاب اظهار کرد: بقاع متبرکه استان گیلان ۱۸ هزار عضو هیئت امناء، خادم افتخاری و عضو مراکز افق دارد که در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور پرشور دارند.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری