صفیر گیلان؛ ۵۰ طرح عام‌المنفعه حوزه سلامت در آستانه بهره برداری هستند/ استان گیلان در نوبت سوم واکسیناسیون کرونا  در کشور پیشگام است

به گزارش صفیر گیلان؛، دکتر ارسلان سالاری در نشست هیئت ‌رئیسه دانشگاه با مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و رئوسای بیمارستان‌های استان، گفت: مطالبات اولویت ‌دار گیلان در بخش بهداشت و درمان با دفاعیات دانشگاه علوم پزشکی و استانداری در نهاد ریاست جمهوری جهت پیشنهاد و پیگیری اعتبارات لازم در آستانه سفر رییس جمهور به گیلان، مطرح و پیگیری شده است.

سالاری در ادامه به افتتاح ۷۳ پروژه عام‌المنفعه سلامت طی دو سال اخیر در گیلان، گفت: حدود ۵۰ پروژه عام‌المنفعه سلامت جدید در استان با پیگیری‌های همه‌جانبه در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه  با توجه به موقعیت منحصر به‌ فرد گیلان در گردشگری سلامت از این ظرفیت  به ‌ویژه در شهرستان آستارا بهره کافی برده نشده و باید از طرح‌های توسعه‌ای در راستای تحقق طرح‌های توریسم سلامت بهره برده شود.

وی موفقیت گیلان در پوشش حداکثری واکسیناسیون عمومی علیه کرونا را از مصادیق همکاری و همدلی بی‌منت دانست و گفت: خوشبختانه استان گیلان در نوبت سوم واکسیناسیون کرونا نیز در کشور پیشگام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌ها باید با جدیت دنبال شوند و در توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی حوزه بهداشت باید به مناطق کم برخوردار بیشتر توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه همه پروژه‌های بهداشت و درمان استان گیلان باید پیوست های عدالت محور و فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: طرح های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید کاربردی و اثربخش باشند.