معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان؛افزود: ۷۶ درصد مشترکین خانگی ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۴ درصد هستند که الگو را رعایت نمی‌کنند که این ۲۴ درصد مشترکین، ۴۴ درصد از میزان برق را مصرف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با حضور جمعی از اصحاب رسانه و محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

ه در این مراسم  جواد بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان نیز در این نشست گفت: در‌ رسانه پنجره متقابلی بین مردم و مسئولین وجود دارد، پنجره‌ای که ما از نیاز های مردم آگاه می‌کند ضمن اینکه خواسته های ما را نیز به گوش مردم منتقل می‌رساند.

جواد بیدی در ادامه اظهارات خود یادآور شد: مشترکین استان گیلان ۷۲ درصد خانگی هستند که مصرف خانگی عملا قسمت عمده را از نظر تعداد به خودش اختصاص می‌دهد.

وی افزود: ۷۶ درصد مشترکین خانگی ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۴ درصد هستند که الگو را رعایت نمی‌کنند که این ۲۴ درصد مشترکین، ۴۴ درصد از میزان برق را مصرف می‌کنند.

بیدی با بیان اینکه در بحث مدیریت مصرف، راهکار های ساده ای وجود دارد که کمک بزرگی به کاهش برق خواهند کرد، افزود: اولین راه دمای آسایش می‌باشد به این معنی که دمای کولر ها بر روی ۲۵ درجه تنظیم شود تا میران برق مصرفی کاهش یابند.

وی گفت: دومین مسئله استفاده از نور طبیعی روز است که باعث کاهش انرژی می‌شود و مسئله سوم نیز شناخت زمان اوج بار می‌باشد که ۱۲ الی ۱۷ در روز و ۲۰ الی ۲۴ درشب است و نباید وسایل برقی پرمصرف همانند لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده شود زیرا هم هزینه بهای انرژی در این ساعات ۲.۵ برابر می‌باشد و هم فشار زیادی به توزیع برق وارد می‌شود.