صفیر گیلان؛مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت: ۴۱ اکیپ راهداری با تعداد ۴۸۲ نفر راهدار و تعداد ۲۷۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک ضمن استقرار در ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار استان و همچنین ۱۶ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانها، آماده مقابله با بحران برف می […]

صفیر گیلان؛مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت: ۴۱ اکیپ راهداری با تعداد ۴۸۲ نفر راهدار و تعداد ۲۷۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک ضمن استقرار در ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار استان و همچنین ۱۶ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانها، آماده مقابله با بحران برف می باشند.

محمد رضا نازک کار در ادامه به تشریح اقداماتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای مقابله با بحران بارش برف پیش بینی نموده پرداخت و گفت: برگزاری نشست اضطراری عملیات راهداری زمستانی و بررسی تجهیزات و توانمندی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانها در زمان وقوع بحران، برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ، ذخیره سوخت و دپوی نمک در مراکز از پیش تعیین شده از مهمترین برنامه ها و اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان برای مقابله با بحران برف پیش رو می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان سپس افزود: طبق هدفگذاری صورت پذیرفته، تمام توان و ظرفیت حوزه راهداری استان اعم از نیروهای راهداری ،ماشین آلات و تجهیزات راهداری سبک ونیمه سنگین و سنگین ، در زمان بحران برف در وهله ی نخست به بازگشایی محورهای شریانی و اصلی بویژه ورودیهای استان معطوف  می گردد.

وی خاطر نشان نمود: با توجه به این امر که این اداره کل مسئولیت نگهداری از راههای برون شهری را بر عهده دارد. لذا در هنگام بارش برف شدید،  بازگشایی به موقع معابر شهری کمک شایانی به اجرای بهینه عملیات اضطراری راهداری خواهد نمود.

این مقام مسئول سپس از مردم خواست با توجه به پیش بینی بارش برف در اوایل هفته آینده در اکثر نقاط استان، چنانچه سفر ضروری ندارند از تردد در محورهای برون شهری بویژه کوهستانی استان خودداری نمایند و در غیر اینصورت حتما تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ و لوازم ایمنی را به همراه داشته باشند.

وی ضمنا یادآور شد: هموطنان می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها یا تماس با شماره  ۳۳۳۱۱۱۱۱ مرکز بی سیم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای وضعیت راههای استان مطلع شوند.