به گزارش صفیر گیلان،ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای این مرکز گفت: با مجهزتر شدن این آزمایشگاه، انجام تست کرونا به ۵۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت. او با بیان اینکه این آزمایشگاه مرجع در سال ۹۳ راه اندازی شده است، افزود: در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا در گیلان به […]

به گزارش صفیر گیلان،ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای این مرکز گفت: با مجهزتر شدن این آزمایشگاه، انجام تست کرونا به ۵۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه این آزمایشگاه مرجع در سال ۹۳ راه اندازی شده است، افزود: در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا در گیلان به عنوان اولین استان در کشور (پس از تهران) برای انجام تست کرونا در نظر گرفته شد و این استان از ارسال نمونه‌ها به انستیتو پاستور بی نیاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در این مرکز آزمایشگاهی، نمونه‌های ارسالی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، تحلیل و گزارش می‌شوند و نتایج آزمایشات نیز در مدت زمان کمتری در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه در این آزمایشگاه، روزانه تعداد زیادی نمونه تست از بیماران و افراد مشکوک به بیماری را مورد آزمایش قرار می‌دهد، یادآور شد: در این مرکز روزانه ۳۰۰ نمونه تست کرونا انجام می‌شود و با مجهزتر شدن این آزمایشگاه، انجام تست کرونا به ۵۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۳۲۴ مورد نمونه گیری سرپایی انجام شده است، گفت: همکاران ما در آزمایشگاه تشخیص ویروس کووید ۱۹، در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند تا پاسخگوی بیماران و سایر مراکز ارجاع نمونه‌ها در بالاترین سطح ممکن باشند.

این مرکز یک آزمایشگاه جامع ویروس شناسی است و در آن علاوه بر تشخیص بیماری کرونا امکان تشخیص بسیاری از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی فراهم شده است.