رسانه ها ابوذر وار فریادگر نظام و اسلام باشند/ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان برگزار می شود

  پرینت
رسانه ها ابوذر وار فریادگر نظام و اسلام باشند/ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان برگزار می شود
شناسه خبر : 38594 | تاریخ انتشار : 13 شهریور 1399 - 19:47 | 12780 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

اختصاصی پایگاهخبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ سرهنگ دوم پاسدار مهدی پارسا  امروز در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن جلسات بنیاد شهید استان گیلان با اشاره بهاینکه دشمن در ترفند رسانه‌ای خود برای کمرنگ نشان دادن عزاداری در ایام محرم و عاشورای حسینی شکست خوردزیرا مردم کشور ما با رفتار مناسبی در راستای رعایت پروتکل‌های […]

اختصاصی پایگاهخبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ سرهنگ دوم پاسدار مهدی پارسا  امروز در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن جلسات بنیاد شهید
استان گیلان با اشاره بهاینکه دشمن در ترفند رسانه‌ای خود برای کمرنگ نشان دادن عزاداری در ایام محرم و عاشورای حسینی شکست خوردزیرا مردم کشور ما 
با رفتار مناسبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی  وقانونمند مراسم محرم را با عزاداری زنده نگه داشتند

وی با قدردانی از رسانه‌ها بابت حضور میدانی در مراسم‌های مختلف علی‌رغم شرایط سخت کرونایی اظهار داشت:  کرونا ابتدا نشریات را تعطیل کرد و رسانه‌های مجازی نیز با مشکلاتی روبه‌رو شدند و یکی از اقشار مظلوم و آسیب‌دیده در ایام کرونا اصحاب رسانه بودند که حتی در این راه شهید هم دادند.

سرهنگ پارسا با اشاره به اینکه پرداختن به دستاوردهای انقلاب ضرورت دارد افزود: امروز دشمن با تمام امکانات رسانه‌ای خود به میدان آمده و به جنگ با نظام برخاسته است لذا رسانه ها باید بتوانند دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را که با تمام تحریم‌ها به‌دست آمده و جوانان زیادی برای آن شهید شدند به گوش مردم برسانند

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین وظایف رسانه‌ها زنده نگه‌داشتن امید در جامعه است؛ ما ملتی هستیم که سیلی محکمی به گوش آمریکا زده است و رسانه‌ها باید این حرکت‌هایی که در مقابل هژمونی دنیا انجام شده است به گوش مردم برسانند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید از سیره ائمه بهره ببرند، افزود: رسانه‌ها باید اخلاق حسینی داشته باشند و اخلاق‌مدار باشند و رسانه‌ها به گونه‌ای عمل نمایند که به حفظ نظام کمک شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید اولویت‌ها را بشناسد،مطالبه‌گری با سیاه‌نمایی متفاوت است و وظیفه رسانه این است که انتقاد سازنده کند نه مخرب و نقاط دوری که از دید مسئولان دور مانده را به آنها گوشزد کند و هر جایی که موجب پیشرفت و توسعه نظام می‌شود ورود کند.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید اولویت‌ها را بشناسد، گفت: از حاشیه پرهیز شود و به اولویت‌ها پرداخته شود به گونه‌ای عمل شود که صدای مردم به گوش مسئولین برسد.؛ رسانه‌ها گیلانی اولویت‌های استان شامل کشاورزی، گردشگری وزباله… را مورد بررسی قرار دهند.

 رسانه ها ابوذر وار فریادگر نظام و اسلام باشند

مسئول بسیج رسانه گیلان در ادامه درباره جشنواره رسانه‌ای ابوذر، اظهار کرد: ابوذر فریادگر اسلام بود و امروز هم رسانه‌ها باید همچون ابوذر فریادگر برای حفظ اسلام و نظام باشند.

پارسا به برگزاری ششمین جشنواره ابوذر اشاره کرد و گفت: امسال این جشنواره در ده محور و یک محور بومی شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با ترورسیم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسایل صنفی خبرنگاران و رسانه‌ها، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی انقلاب، دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیج و حوزه‌های اقدام و امید آفرینی و همچنین بررسی صنعت برنج و چای برگزار می‌شود.

پارسا افزود: این جشنواره در قالب، خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور و اینفوگرافی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با بیان این مطلب که جشنواره ابوذر سال گذشته از لحاظ کیفیت نسبت به قبل از کیفیت بالایی برخوردار بود، گفت: امیدوارم امسال نیز شاهد کیفیت بالای آثار باشیم؛ سال گذشته از استان گیلان در جشنوار ابوذر کشور منتخب داشتیم و امیدوارم امسال هم شاهد چنین اتفاق مبارکی باشیم.

وی با اشاره به اینکه که در حال حاضر تولید محتوا کم است، گفت: یکی از مواردی که سازمان بسیج رسانه به دنبال آن است، افزایش میزان تولید محتوا است و باید رسانه‌ها در تولید محتوا بیشتر کار کنند.

پارسا  به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از محور مهم این جشنواره محور چهل سالگی انقلاب اسلامی است؛ امروز جمهوری اسلامی ایران قلب تپنده جهان و چشم امید مردم مظلوم جهان است؛ اصحاب رسانه به دنبال سوژه‌های بروند که اقدامات صورت گرفته در چهل سال صورت گرفته را بیان کند و برای نسل های آینده بازگو کنید.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه است، گفت: بنده همیشه در هر کجا رفتم از رسانه‌ها دفاع می‌کنم و مجلس یازدهم فراکسیون رسانه فضای مجازی راه اندازی شد و امیدواریم به  مسئلهبیمه و اشتغال خبرنگاران ویژه رسیدگی کنند.

ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان برگزار می شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه محور بومی جشنواره رسانه‌ای ابوذر با عنوان معضلات صنعت برنج و چای برگزار می‌شود ابراز داشت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، اینفوگرافی، یادداشت، عکس، کاریکاتور، موشن گرافی و فیلم کوتاه برای جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر ۲۱ دی ماه و در روز بسیج رسانه برگزار می‌شود تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار نیز تا ۳۰ آذر ۹۹ است و علاقمندان می‌توانند آثار خود که از آذر ۹۸ تا پایان آبان ۹۹ در محورهای ذکر شده نوشته شده است را به‌صورت پی دی اف در سایت جشنواره ابوذر بارگزاری کنند.

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
کلیه موزه ها و تفرجگاهای شهرستان فومن در روز ١٣ فروردین همزمان با روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تعطیل شد
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.