“هِناس” قصه این پذیرش است. ماجرای چگونگی تبدیل‌شدن خانواده رضایی‌نژاد به خانواده شهید رضایی‌نژاد.

صفیر گیلان؛ با حضور دکتر مهدی حسین زاده، معاون فرهنگی،اجتماعی،گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و مهندس علی اوسط اکبری مقدم رییس هیأت مدیر و مدیرعامل سازمان فیلم سینمایی “هِناس” در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی اکران شد.
از نکات جالب توجه این اکران حضور خانواده شهید رضایی نژاد در سالن و استقبال گسترده هنردوستان گیلانی از این اثر سینمایی که روایتگر یکی از شهدای هسته ای کشورمان می باشد؛ بود.
داستان فیلم هناس-هِناس به معنی نفس است- در ژانر اجتماعی، روایتی عاشقانه از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد(شهید هسته ای ایران) در کنار همسرش شهره پیرانی است. فیلمنامه‌ “هِناس” درباره‌ چگونگی وابستگی شهید به وطن و خانواده‌اش است. این فیلم درباره‌ ترور افراد شاخص ملی است و دارای ژانری درام-بیوگرافی بوده و اضطراب، نگرانی و بی اعتمادی همسر شهید رضایی نژاد با بازی مریلا زارعی را به تصویر کشیده که تلاش می کند تا زندگی خود را از تشویش و تلاطم نجات دهد و ساختاری زنانه دارد و داستانی کاملا واقعی است.
داریوش رضایی‌نژاد، مسیری که به شهادت ختم می‌شود را در فرایندی خودآگاهانه و البته به‌دور از شعارزدگی و منت‌گذاشتن روی سرِ کشور خود انتخاب، و این انتخاب را برای خانواده‌اش پذیرفتنی می‌کند. “هِناس” قصه این پذیرش است. ماجرای چگونگی تبدیل‌شدن خانواده رضایی‌نژاد به خانواده شهید رضایی‌نژاد.
فیلم سینمایی هِناس به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه از تولیدات حوزه هنری است که بعد از تجربه ساخت فیلم مصلحت دومین همکاری مشترک این تهیه کننده و کارگردان به حساب می آید که برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ به نمایش درآمد. مریلا زارعی و بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و بازیگر خردسال کوثر حیدری در فیلم هناس بازی می‌کنند.

گفتنی است اکران فیلم سینمایی هِناس بخشی از مجموعه برنامه های گرامیداشت هفته عفاف و حجاب تحت عنوان رویداد فرهنگی گوهرشاد است که از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و با محوریت این سازمان و مشارکت مناطق آزاد دیگر کشور به صورت همزمان از ۱۹ تیرماه به مدت یک هفته در حال برگزاری است.