جمال نیکویی  به ساختمان جدید  که اتلاف انرژی را در پیش دارد اشاره و افزود؛ سازندگان به دلیل کاهش قیمت انرژی به این موضوع  سیستم گرمایشی در ساخت توجه نکردند.

اختصاصی/صفیرگیلان؛عیسی جمال نیکویی  در نشست خبری با رسانه های استان گیلان با اشاره به اینکه ما متعهد بودیم کاری کنیم گاز را متعادل نگهداریم و یک سری شیطنت  دشمن باعث شد این موضوع تحقق پیدا نکند در حالی که  گاز رسانی روستا به ۹۶٪ رسید در حالی که  در تولید برنامه به درستی پیش نرفت

مدیر ۵امل شرکت گاز گیلان تصریح کرد ما نیازمند زمان هستیم تا کاستی را جبران کنیم در حالی که امروز مصرف خانگی بالا  رفته است.

وی افزود؛ ما در آذر ماه امسال نسبت به سال گذشته ۹٪ افزایش مصرف داشتیم که این فقط  در بخش خانگی است.

جمال نیکویی افزود؛ تلاش داریم در خط انتقال پایداری داشته باشیم  و گازی که از طول ۱۲۰۰ کیلومتر به گیلان می رسد باید  به خانه ها برسانیم تا مردم مسرور شوند.

وی افزود؛ما دومین کشور در ذخایر گاز و دومین تولید کننده  گاز ورتبه ۴ مصرف کننده کشور در زیر کشوری که جمعیت میلیاردی دارد هستیم.

مدیر عامل گاز گیلان گفت:نرم و استاندار مصرف در دنیا ۱۸ تا ۲۱ درصد است و ما در گیلان در دمای بالای ۲۵ درجه احساس آرامش و این باعث اتلاف انرژی می شود که به بافت منازل ما هم مربوط می شود.

جمال نیکویی  به ساختمان جدید  که اتلاف انرژی را در پیش دارد اشاره و افزود؛ سازندگان به دلیل کاهش قیمت انرژی به این موضوع  سیستم گرمایشی در ساخت توجه نکردند.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان به کارگروهی برای حوزه گاز  و مدیریت مصرف با حضور  مدیران شاخص استان اشاره و افزود: دوستانی که در ستاد تصمیم می گیرند شاید زیاد در جریان شرایط گیلان نیستند و ما باید مدیریت کنیم.

نیروگاه گاز در برخی واقع صفر شده و سعی داریم اطلاع  رسانی  کنیم تا مشترکین خانگی کمک کنند تا هم محیط زندگی و هم اشتغال پایدار بماند.

وی افزود؛ در روز سرد به دلیل مصرف بالای خانگی ، در حوزه فولاد و سیمان مصرف را صفر کردیم  و شاید با پیش رفتن به طرف سرما محدودیت بیشتر شود.

جمال نیکویی  به مصرف گاز استخر ها اشاره و افزود؛ باید تلاش کنند تا مصرف گاز در استخر کاهش و در مواقع ضروری  گاز آنها قطع شود.

وی مهمترین تکلیف قانون بودجه را تغییر نرخ مصرف پلکانی و دریافت گاز بها  اشاره و افزود؛مشترکین کمیته امداد و بهزیستی مشمول تخفیف  شده و خانواده  های کم مصرف همون تخفیف می شوند.

 

 

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری