به گزارش صفیر گیلان، نشست خبری اعلام برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه مبارک فجر و رونمایی از پوستر همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان، ظهر امروز (شنبه، ۱۲ بهمن) همزمان با نخستین روز دهه فجر ۹۸ با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار […]

به گزارش صفیر گیلان، نشست خبری اعلام برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه مبارک فجر و رونمایی از پوستر همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان، ظهر امروز (شنبه، ۱۲ بهمن) همزمان با نخستین روز دهه فجر ۹۸ با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد.

فیروز فاضلی در این نشست با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر در طول سال تلاش با اجرای برنامه‌های مختلف سبب نزدیکی مردم می‌شود، افزود: همیشه وجود وحدت و انسجام سبب پشت سر گذاشتن حوادث متعددی شده است.

وی با اشاره به نقش رسانه در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه، افزود: انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت چهل و یک سال به بلوغ و کمال رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امروز شاهد رونمایی پوستر همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در استان هستیم، ادامه داد: در زمان برگزاری این جشنواره، حال و هوای استان متفاوت خواهد بود.

فاضلی با بیان اینکه برگزاری همزمانی جشنواره فیلم فجر همیشه یکی از مطالبات شهروندان گیلانی بوده است، اظهار کرد: جشنواره امسال در استان با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و جانباختگان هواپیمای اوکراینی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: امسال ۱۴ فیلم منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به‌همراه پنج فیلم کودک و نوجوان در قالب طرح «سیمرغ و پروانه‌ها»، طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری در سینما میرزا کوچک رشت اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بلیت‌فروشی جشنواره به‌زودی از طریق سامانه برخط هفت‌ساز آغاز می‌شود، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای این اداره‌کل مراجعه نمایند.

جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت با حضور ۳۷ مرکز و۶۱ برنامه اجرایی

332c6a23-7354-42a9-8a75-d50f32f96201

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به برخی از برنامه‌های این اداره‌کل در ایام دهه فجر اشاره و برگزاری همزمانی جشنواره فیلم فجر، پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت و چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را بخشی از این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در مجموع ۱۳۵ برنامه فرهنگی و هنری در استان گیلان برگزار می‌شود.

فاضلی، برپایی ۲۳ نمایشگاه هنرهای تجسمی، ۱۱ نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ۱۰ جشن انقلاب، ۱۶ مورد تئاتر صحنه و خیابانی، شش مورد محفل انس با قرآن و مسابقات فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دهه فجر امسال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت از دهم بهمن‌ماه جاری آغاز به‌کار کرده است و تا ۲۱ بهمن ادامه دارد، افزود: در سال‌های اخیر تلاش شده در حوزه فرهنگی و هنری برنامه‌های مختلفی برنامه ریزی و اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۱۸ آموزشگاه موسیقی، هفت آموزشگاه سینمایی، پنج انجمن فرهنگی و هنری، برپایی دو نمایشگاه عکس در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت به اجرای برنامه می‌پردازند.

فاضلی با بیان اینکه در این دوره ۳۷ مرکز با اجرای ۶۱ برنامه مشارکت می‌کنند، ادامه داد: نمایش آخرین دستاوردها مدرسان، استادان، هنروران و هنرآموزان رشت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است، ادامه داد: حضور شهروندان برای دیدن این برنامه بهترین قدردانی از مراکز هنری و فرهنگی استان گیلان است.

وی افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۱ و نیم درصد برنامه‌های هنری در مراکز هنری و فرهنگی شهرستان رشت رو به رو هستیم.

در پایان این نشست نیز از پوستر همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در استان گیلان رونمایی شد.