صفیر گیلان؛مسئولان معدن و صادر کنندگان مجوز برداشت شن و ماسه کلفت، باید پاسخگوی مردم باشن

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز از معدن روستای کلفت شهرستان فومن بازدید کرد.
رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به تخریب پل و سد کلفت و خسارات فراوانی که بر مزارع کشاورزی و مردم این روستا در سال‌های گذشته وارد شده است اظهار داشت: مسئولان معدن و همچنین صادر کنندگان مجوز برداشت شن و ماسه معدن روستای کلفت باید پاسخگوی خسارات وارد شده به مردم باشند.

رئیس شورای قضایی استان با استماع درد دل اهالی روستا دستور داد تا برداشت معدن متوقف شده و بررسی‌های کارشناسی در خصوص نحوه عملکرد معدن صورت بگیرد و در صورت ثابت شدن تاثیر سوء این برداشت‌ها بر محیط زیست منطقه و زمین‌های کشاورزی و محل سکونت مردم، مجوز برداشت معدن لغو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان  اهالی روستای کلفت سالهاست که از داشتن راه روستایی مطمئن محرومند و تنها پل روستا که در سالهای دور بر اثر سیل تخریب شده همچنان جز پروژه های بر زمین مانده و اهالی روستا از کمبود امکانات زیادی رنج می برند و جز وعده مسئولان در بازدیدها چیزی برای مردم در جهت رفاه حالشان تحقق نگشته است.

 

 

بیشتر بخوانید***

راز مقاومت پل های تاریخی و جدید گیلان در مقابل سیلی سیلاب

صدور مجوز برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه کارشناسی شده باشد/ برداشت بی رویه شن و ماسه در برخی رودخانه های شهرستان موجب تخریب بخشی از رودخانه شده است/دستگاه های اجرایی شهرستان به شن و ماسه جهت اجرای پروژه های عمرانی نیاز دارند/با حرکت سنگهای بزرگ داخل رودخانه ماسوله بر اثر سیلاب فاجعه رخ خواهد داد

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری