صفیر گیلان،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکیدبر اینکه باید مدیران راهداری و نمایندگان  ما برای رفع مشکلات مردم  پول و منابعی را که ۱۰ سال از بودجه کشور نگرفتند مطالبه کنند

اختصاصی/صفیر گیلان؛ جلسه بررسی و رفع موانع و مشکلات پروژه های شهرستان شفت  در سالن اجتماعات فرمانداری شفت با حضور صابر معاون استاندار و بهروزی فر نماینده و مدیران کل دستگاه های اجرایی توزیع برق،راه وشهرسازی،ارتباطات،مخابرات، آب منطقه،آب و فاضلاب گیلان، حمل و نقل،برق منطقه،بنیاد مسکن،جهاد کشاورزی،کشاورزی و … استان و شهرستان شفت برگزار شد.

قفل اینترنت در شفت باز شود

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از شفت «عباس صابر»  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در جمع مدیران استانی  در این نشست با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی در ۴۲ ساله گذشته و بعد از انقلاب اقدامات و پروژه های خوب و بزرگ اجرایی شد گفت: برخی مشکلات هست که باید مورد بررسی و راهکار داده شود تا محرومیت رفع شود..

صابر  با اشاره به اینکه مردم باید امکاناتی را که دارند بتوانند به درستی استاده کنند گفت: ناپایداری شبکه تلفن همراه در مسیر امامزاده ابراهیم مشکلات فراوانی دارد و ناپایداری در این منطقه ناپدار است .

وی اظهار کرد؛ مردم در این منطقه در حوزه مخابرات و اینترنت  بلاتکلیف هستند زیرا چیزی را که دارند از عدم پوشش خوب برخوردار و در واقع استیبل و قفل است .

صابر به توقعات ایجاد شده در حوزه اینترنت و تلفن همراه و ثابت در روستاهها  و مراکز استانها و شهرستانها اشاره و افزود: همه بر اساس نیاز روز جهانی باید به این شبکه عادت کنیم  پس بررسی میدانی و پایش و تقویت این بستر و رفع مشکلات آن باید در دستور کار  مسئولان این حوزه قرار گیرد.

تهیه زمین رایگان برای تولید مسکن در شفت یا احمد سر گوراب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بحث مسکن و ساخت مسکن را از دیگر مطالبات به حق مردم شهر شفت خواند و گفت: اگر در تهیه و تنظیم زمین برای ساخت و تولید مسکن که امروز کشور با سرعت در حال برنامه ریزی آن است عقب بمانیم  از قافله جا خواهیم ماند.

وی به چالش ها و چاله و چوله های راه روستایی و مناطق گردشگری به ویژه مسیر امامزاده ابراهیم اشاره و افزود: راههای روستایی شفت فرسوده است و راه امامزاده ابراهیم بخاطر ترددها فرسوده تر از دیگر مناطق است.

شاخص بهره‌مندی آسفالت راه‌های روستایی گیلان ۶۰ درصد است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه شرایط شهرستان شفت کوهستانی است که باید مد نظر باشد گفت: اگر بنده مدیر بودم آسفالت مسیر کلوان،لاسک،خرفکل و … را که یک تکه یا دو تکه جا مانده بر می داشتم تا خیال مردم راحت و تردد بهتر شود و هیچ اشکالی هم ندارد .

صابر از آمار غلط شاخص برخورداری راه روستایی آسفالته  در حوزه راهداری ابراز گلایه نمود و گفت: امروز شاخص برخورداری اسفالت راههای گیلان که ۹۵ درصد اعلام شده بود به ۶۰ درصد تنزل پیدا کرد.

وی افزود: سالها یخاطر دادن آمارهای غلط ما در لول های ۹۰ درصدی بودیم و اعتبارات قیر ما به استانهای دیگر می رفت که امروز باید وزارتخانه این عقب ماندگی را جبران کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکیدبر اینکه باید مدیران راهداری و نمایندگان  ما برای رفع مشکلات مردم  پول و منابعی را که ۱۰ سال از بودجه کشور نگرفتند مطالبه کنند گفت: نیاز است هر روز یک نفر در وزارتخانه راه در کشور برایدریات بودجه و قیر  راههای روستایی ما بنشیند.

صابر همچنین به فاضلاب شهرک امامزاده ابراهیم اشاره و افزود: عدم تجهیز و تکمیل شبکه فاضلاب این منطقه زیارتی و گردشگری باعث شده تا فاضلابهای خانگی در رودخانه ها جاری شود که این خطر زیست محیطی دارد.

پروژه ملی سدلاسک متوقف شد

وی به تنش های اجتماعی سد لاسک  در طی سالهای متمادی اشاره و افزود:سد لاسک عملیات اجرایی آن شروع نشده و اگر هم شروع شده متوقف است.

صابر با بیان اینکه سالهاست سد لاسک در این وضعیت مانده و برای رفع این چالش و مشکلاتی که برای مردم منطقه داشته و دارد نیازاست تا با حضور دستگاههای مرتبط به زودی جلسه ای در استانداری برگزار و تعیین تکلیف شود.

 فرماندار شفت در جلسه بررسی و رفع موانع و مشکلات مردمی

چراغی فرماندار شفت در این نشست ضمن تقدیر از حضور مدیران استاتی تقدیر نمود و گفت؛ در خصوص سد لاسک که در هاله ای از ابهام مانده و کار خاصی انجام نشده و بحث سد فقط نامش را اهالی روستا چشیده و کار خاصی نشده گفت؛این روستا از خوشه گاز رسانی جا مانده بود که در هفته دولت با تدبیر مهندس اکبر این چند روستا در خوشه گاز رسانی قرار گرفت.

وی افزود؛امروز صد تا ۱۵۰ روستا و خانه و …در مسیر ذخیره سد قرار دارند که در حال تخریب است و دولت و امور آب اجازه در جا سازی را نمی دهد، و ما خواستاریم که این مجوز در جا سازی داده شود و بنیاد مسکن و امور آب ورود و مشکل را حل نمایند.

 

فرماندار شفت بحث ساماندهی رودخانه و مسیر پلهای تخریبی که امروز بحرانی است و روستاهایی که در مسیر قرار دارد با هر بحران و سیلاب ممکن است راه قطع شود گفت؛ باید فکری برای این مشکل شود زیرا در طغیان آینده زندگی مردم در خطر است.

چراغی از تلاش دکتر هنرمند مدیر شرکت توزیع برق استان در شهرستان تشکر نمود و افزود؛ علارغم اختصاصی ۵ میلیاردی دکتر نوبخت ضعف ترانس برق حل و امروز که پیک مصرف نیست مردم نگرانی خاموشی لوازم خانگی را دارند وامروز سرقت برق آزار دهنده است.

وی همچنین قطعی تلفن ثابت و همراه را یک مشکل اساسی خواند و گفت؛جناب دکتر توکلی در سال گذشته ۴۰۰ دانش آموز شهرستان به شبکه شاد وصل نشدند جناب دکتر ما می خواهیم نگرانی خانواده در این بخش حل شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه در تلفن ثابت مشکل داریم و تلفن قطع است ،گفت؛امیدوارم مشکلات تلفن و اینترنت شهرستان ویژه دیده شود.
وی آخرین موضوع قابل مطرح را در این جلسه آب شرب خواند و گفت؛ ما ۳۰ روستای فاقد آّّب شرب داریم که خودش یک موضع و مشکل است.

وی افزود؛ مهندس دادرس مدیر آب و فاضلاب شهرستان با مشکلات زیادی مواجه است و بیشترین گلایه مردم را ایشان متحمل می شوند و من امیدوارم در بحث اعتبار و لوله دست ایشان را بگیرید.

چراغی به موضوع بحث صدور پروانه توسط بنیاد مسکن و منابع طبیعی و بازنگری طرح هادی و اجرای طرح هادی اشاره نمود و تاکید کرد آسفالت مسیر روستاهای شهرستان باید در اولویت استان قرار گیرد.

فرماندار شفت افزود؛در بحث راه روستایی فاجعه داریم و آسفالت آسیب دیده و بارها ما متوجه می شویم که راننده از شانه خاکی می رود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی؛

آمار منتشر شده توسط راه و شهرسازی از شهرستان در شاخص برخورداری غلط است!/پروژه ملاسرا-‌ شفت-‌ زنجان کهنه‌ترین پروژه وزارت راه و شهرسازی در شفت تکمیل شود

آمار منتشر شده توسط راه و شهرسازی از شهرستان در شاخص برخورداری غلط است!/پروژه ملاسرا-‌ شفت-‌ زنجان کهنه‌ترین پروژه وزارت راه و شهرسازی در شفت تکمیل شود

نماینده فومن و شفت با اشاره به فرسودگی شبکه آ ب شرب سالم در شهرستان شفت و همچنین عدم توسعه شبکه فاضلاب گفت: عدم ذخیره آب شرب سالم و نبود مخازن و.. ما را با تنش مواجه کرده است.

بهروزی فر ضمن تشکر از حضور مسئولان در شهرستان گفت، پل چوبر در مسیر امامزاده ابراهیم و پروژه ملاسرا-‌ شفت-‌ زنجان  از جمله پروژه هایی کهنه هستند که مطالبات مردم هستند و ما باید  پاسخگو باشیم.

وی افزود؛امامزاده ابراهیم شفت منطقه بکر و گردشگری است و من در بازدید روز گذشته با انبوه   مسافران مطالبه گر مواجه شدم که از مسیر جاده و راه گلایه داشتند.

نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکهجاده این منطقه پر  جاذبه زیارتی و گردشگری و تفریحی  برای این هجمه از مسافر امن نیست گت: باید برای آسفالت این مسیر کری بشود.

خلیل بهروزی فر  ضمن ابراز گلایه از کندی کار ساخت پل چوبر و عملیات اجرایی این پل که در مراحل اول با سرعت خوبی همراه بود ولی امروز این پروژه رو به توقف است گفت:در این پروژه مهندسان پروژه با یک غالب کار می کند و این یعنی هر ماه یک غالب بتن آماده  و این عملا یعنی متوقف شدن پروژه و نیاز است مسئولا  با پیمانکار پروژه دستور اجرای سریعترین زمان ا برای اتمام را بدهند زیرا هرچه زمان بگذرد ما با  افزایش قیمت مواجه واهیم شد.

نماینده مردم فومن و شفت به پروژه مسیر ملاسرا به شفت اشاره و افزود؛این پروژه در زمان آغاز قرار بود ۱۸ ماهه زیر بار تردد می رفت و دکتر نوبخت برای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشت و علارغم تاکید ایشان که قرار بود پروژه در دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد  پروژه ملاسرا همچنان در حال کار و خاک خوردن است و امروز دولت زیانهای زیادی را متحمل و این عملا یعنی اینکه پیمانکار می دانست افزایش قیمت در پیش است.

وی همچنین در حضور مدیر راه و شهرسازی خواستار شد تا ادامه چهار خطه شدن پروژه  ملاسرا به شفت  در مسیر راه احمد سر گوراب،هم امتداد پیدا کند زیرا شهر احمد سرگوراب مسیر عبور و مرور دو منطقه امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم است.
بهروزی فر خواستار شد تا دولت با نگاه ویژه  به شهرستان توجه کند زیرا شهرستان شفت جز شهرستان کم برخوردار کشور و اولین شهرستان کمتر توسعه یاته استان گیلان است.

بهروزی فر خطاب به نماینده بنیاد مسکن در شهرستان گفت؛ ضمن اینکه به پیمانکار پروژه دیواره گذاری(دیوار حفاظتی) در منطقه امامزاده ابراهیم خدا قوت داریم  ولی در این منطقه رانش زمین بالاست و این دیواره اگر زود  جمع نشود باید منتظر اتفاقات برای خانواده های بالا دست و پایین دست باشیم.

نماینده مردم ومن و شفت ضمن  تقدیر از زحمات ادارات راه و شهرسازی و  راهداری  که بر کسی پوشیده نیست گفت: کار راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل  در ابعاد مختلف سخت و مشکلات زیادی بر عهده این نهاد و ارگان است اما  ما در مجلس فراکسیون  شهرستانهای کم برخوردار کشور را داریم و این فراکسیون در صدد ارتقاء شاخص شهرستانهای کم برخوردار در حوزه راه  است.

وی اطلاعات و آمارهای ارائه شده توسط راه و شهرسازی را در طول ۵۰ سال که در سطح کشور از شهرستان شفت ارائه شده را غلط خواند و گفت: بنده به این موضوع اعتراض داشتم زیرا دولت نگاهش شهرستان کم برخوردار است و ما بر اساس این امار غلط ارائه شده  در این لیست شاخص نیستیم.

در این نشست ۵ ساعته همچنین مدیران مخابرات،ارتباطات و فن آوری،راه و شهرسازی،حمل و نقل،توزیع برق،اب منطقه،منابع طبیعی،برق منطقه،بنیاد مسکن و … مطالبی را مطرح و مصوباتی را هم در پی داشت.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری