به گزارش صفیر گیلان، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک در مانور «سلامت نوروزی» اظهار کرد: اهمیت فعالیت‌های حوزه بهداشت در سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و نقش بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط به عنوان پیش قراولان عرصه بهداشت و سلامت، در پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و مسمومیت‌های ناشی از مصرف آب و […]

به گزارش صفیر گیلان، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک در مانور «سلامت نوروزی» اظهار کرد: اهمیت فعالیت‌های حوزه بهداشت در سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و نقش بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط به عنوان پیش قراولان عرصه بهداشت و سلامت، در پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و مسمومیت‌های ناشی از مصرف آب و غذای آلوده که می‌تواند سلامتی بسیاری از آحاد جامعه را به خطر بیاندازد، بسار حایز اهمیت است .

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص و ویژه استان گیلان و تنوع عرضه مواد غذایی در رستوران‌ها، اماکن عمومی و گردشگاه‌های استان، نظارت در تهیه و توزیع مواد غذایی از اهمیت بسزای برخوردار است و توجه بیشتر در این حوزه می تواند ارتقای سلامت همه جانبه را به همراه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد:نظارت در حوزه بهداشت باید یک نظارت مستمر و دایمی باشد تا کسی به خود اجازه ندهد تا با عرضه مواد غذایی نا سالم با سلامتی مردم بازی کند.

یوسف‌زاده،خاطر نشان کرد:هماهنگی‌های بین بخشی در حوزه سلامت بسیار اثر گذار است و این مهم می‌تواند در ارتقای سلامت مردم نقش ایفا کند.

وی با اشاره به عملکرد مرکز تحقیقات ترومای گیلان در کاهش ۳۰ درصدی ترومای جاده‌ای استان در نوروز ۹۶، از این مهم به عنوان یک تجربه موفق در حوزه فعالیت‌های بین بخشی یاد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:اطمینان داریم با اقدامات خوبی که در حوزه‌های مختلف سلامت در استان گیلان در حال انجام است،مسافرین و تمام کسانی که این استان را به عنوان تفرجگاه و محل استراحت خود در ایام تعطیلات عید نوروز انتخاب می‌کنند، دغدغه امنیت و سلامتی نداشته باشند، چرا که حفظ سلامت مردم در راس کار های دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.