صفیر گیلان؛آیا مردم فهیم شهرستان شفت ،جوانان نخبه،عالمان فرهیخته،سرمایه گذاران فرا استانی و کشوری اهل شفت ،همه و همه این بار یک جاده بی‌نظیر در شفت برای رسیدن به همه ی آرزوهای براورده نشده در طی سالهای طولانی  با آسفالت عجیب خواهند زد

اختصاصی/صفیر گیلان،انتخابات نقش مهم در سرنوشت یک ملت و کشور و یک شهرستان دارد و اگر این انتخابات کم اهمیت قرار گیرد به کشور آسیب و ضربه سنگینی وارد خواهد شد کما اینکه انتخابات برای یک شهرستان کم برخوردار شهرستان شفت در گیلان سر سبز باشد که اینجا همه باید در یک همت همگانی فردی را از بدنه خود روانه مجلس کنند تا کمبودهایشان و مشکلاتشان را در خانه ملت فریاد بزند پس دنبال فریاد زن باشیم..

اما انتخاب فرد اصلح،  که هدف ما از نگاشتن یادداشت بر اصل این موضوع استوار است اینکه انتخاب و انتخابات زمانی ارزش دارد که گرایش‌های متعدد وجود داشته باشد و از بین گرایش‌های متعدد بهترین گزینه انتخاب شود و کارنامه افراد با معیارها مورد بررسی قرار گیرد تا انتخاب خوب انجام شود.

در مصوبه اردیبهشت ۱۳۸۸ هیات وزیران، ۳۵ شهرستان، ۲۵۳ بخش و ۲۶۲ دهستان در ۲۵ استان کشور به عنوان مناطق محروم معرفی شده‌اند که شهرستان شفت هم در این لیست قرار گرفت   و تا امروز بسیاری از این مناطق، هنوز و با گذشت سالها از امضای این مصوبه، محروم‌ترین‌ها در بهره‌مندی از امکانات و فرصت‌های برابر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

طی دهه  گذشته، این فرصت فراهم شد تا با حضور در  مناطق و روستاهای شهرستان شفت ، بی‌واسطه و از نزدیک با مصداق‌های محرومیت در کشور مواجه شوم.

مصداق‌هایی که در بعضی موارد، باورکردنی نبود چون تصور معمول از مختصات روزگار یک خانواده مثلا ساکن در روستای …. این سرزمین چهارفصل آرام گرفته بر ذخایر عظیم  طبیعی و خداد دادی ، بهره‌مندی از آب شرب سالم، غذا و پوشاک کافی، امکانات نسبی برای تحصیل و حفظ سلامت، سرپناه امن و دسترسی به فرصت‌های نسبتا برابر برای ارتقا به حداقل، یک پله بالاتر از احوال نسل‌های پیش از خود  باشد.

دستاورد این سفرها برای تهیه گزارشات ، در نهایت، این بود که شمار و احوال خانواده‌هایی که به دلیل نابرابری در توزیع متناسب منابع ثروت، از حداقل‌ها و ساده‌ترین الزامات یک زندگی همچون آب آشامیدنی سالم، برق،گاز، غذای کافی، سرپناه امن، پوشاک مناسب فصل و منطقه محل سکونت و حتی خدمات اولیه بهداشت و درمان محروم مانده بودند، از عرض و طول صفحات کتابچه‌هایم بیرون زد و فقط می‌شد در گوشه‌ای از خاطراتم، یادداشت کنم که در تمام موارد، دلیل ماندگاری این حجم از محرومیت برای مردان و زنانی که در جواب نگاه‌ مبهوت و خجالت‌زده من، فقط می‌پرسیدند «مگر ما ایرانی نیستیم؟» گره می‌خورد به تبعیض‌های فاحش در توزیع حداقل‌هایی از امکانات و زیرساخت‌ها و ملزومات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که در یک تعبیر خلاصه، به افزایش «امید به زندگی» منجر می‌شود .

شهرستان شفت یکی از مناطق گردشگری و زیارتی استان است که از جاذبه های گردشگری و زیبایی نسبت به سایر شهرستان‌های استان برخوردار است. این شهرستان با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب و ۱۰۲ روستا  و جمعیت این شهرستان ۵۴۲۲۶ نفر است (سال ۱۳۹۵) در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. اما این شهرستان با وجود دو روستای زیارتی امامزاده ابراهیم و امام زاده اسحاق و مناطق گردشگری سیاهمزگی ، کمسار،چوبر و گیلده و..  از محرومترین مناطق گیلان است.

 بماند معطل تا بعد. آنچه امروز در حوزه فقر، محرومیت،فرار جوانان جویای نام از شهرستان،نسبت بیشترین درصد جمعیت تحت پوشش در کمیته امداد  در استان ،عدم برخورداری از امکانات عمرانی و بهداشتی در طی سالها ،خالی بودن شهرستان از ساختمان های اداری شیک و امروزی  ،دادن جوانان غیور برای دفاع از کشور که همچنان پر نام و آوازه می درخشند و  اما  یک سوال که من هرگز نتوانستم پاسخی برایش پیدا کنم و آن «مگر ما ایرانی نیستیم و مگر ما گیلانی نیستیم؟»

شفت در برخورداری از فقر هم با شهرستان های محروم متفاوت است. نه تنها دلیل رانده شدن مردم این مناطق به عرصه فقر متفاوت بوده بلکه نهادهای حمایتی هم  کمتر در این منطقه چتر گسترانده اند.

  شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در شهرستان شفت ، ارتقای شاخص های تاثیرگذار و مهم توسعه ای اجتماعی، اقتصادی و عمرانی همچون آموزش و اشتغال باید با همکاری مردم و پشتیبانی دولت باشد.

 برای انتخاب فرد اصلح بدون علم نمی‌شود، انتخاب درست داشته باشیم فردی باید انتخاب شود که با کفایت و کارآمد، امانت‌دار، با ایمان ، مسوولیت‌پذیر، کاردان ،   باشد و به مردم بعد از نشستن بر کرسی خانه ملت خیانت نکند و تخصص و مدیریت کلان داشته باشد،موحد و تقوا داشته باشد و  با مردم صادقانه سخن بگوید.

آیا مردم فهیم شهرستان شفت ،جوانان نخبه،عالمان فرهیخته،سرمایه گذاران فرا استانی و کشوری اهل شفت ،همه و همه این بار یک جاده بی‌نظیر در شفت برای رسیدن به همه ی آرزوهای براورده نشده در طی سالهای طولانی  با آسفالت عجیب خواهند زد.

سخن آخر
برای رسیدن به ایرانی پیشرفته،برای رسیدن به شفت به دور از فقر و محرومیت باید با نگاه تمدنی، در مسیر ساخت  با انتخاب اصلح شاهد تحقق عمران و آبادانی باشیم، برای داشتن  شهرستانی برخوردار ابتدا باید انتخابی درست صورت بگیردمردم شفت خود را جمع و جور کنند تا با یک رای زندگی خود را متحول کنند.

اینبار مردم شفت با یک استراتژی متفاوت وارد انتخابات شوند  با سرعت برق و باد تصمیم بگیرند تا بر مشکلات شهرستان غلبه کنند.

این همان شایسته سالاری است که با انتخاب درست می‌تواند شهرستان را نجات دهد. پرهیز از حزب‌گرایی و نگاه قومی و توجه به شاخص‌ها و تفکر در مورد آنها و تطبیق درست و استفاده از نظرات نخبگان و نه …. شهرستان را نجات دهد و به عرصه پیشرفت سوق دهد. تزریق این نگاه به آحاد مردم در تمام شهرها یکی از کارهای مهم تمام افراد ذی‌نفوذ در گفتمان انقلاب اسلامی است و در واقع این کار عین بصیرت‌بخشی است که در عین افزایش مشارکت، کمک به رشد سیاسی جامعه اسلامی خواهد بود.

از داخل مردان فهیم شفت،با کارنامه انقلابی و جهادی، ، چرخش به سمت جوانان امیدوار به آینده،به دنبال تحقق آرمان عدالت، با انتخاب نماینده مومن و معتقد، و مدیر به معنای واقعی باشید.

گفتنی است طبق اخبار و اطلاعات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس برگزار در روز جمعه برپا  خواهد شد.

اما در یک اقدام بی سابقه در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ میلیون‌ها پیامک دعوت به کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ از طرف وزارت کشور (ایران) برای بسیاری از مردم ایران فرستاده شد.

براساس جدول زمان بندی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از امروز به مدت هفت روز ثبت‌نام اولیه انتخابات آغاز می‌شود.

 ثبت نام اصلی از داوطلبان این انتخابات در روزهای ۲۷ مهر تا سوم آبان برگزار می شود.

در روز دوم اسفند هم اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده منتشر می‌شود.