صفیر گیلان؛شریف و صبور عرصه رسانه  که هرگز قلمش را نفروخته و خود مالک قلمش بود بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت و امروز با حضور تعدادی از اهالی رسانه و خبرنگاران و مجموعه کادر اداره فرهنگ و ارشاد گیلان به دیار باقی شتافت و در قطعه هنرمندان آرامستان تازه آباد  رشت به خواب خاک رفت

صفیر گیلان/ در واپسین روزهای سرد و پایانی اسفند سال ۱۴۰۲ و در هیاهوی رفت و آمدهای کوچه و بازاری  و جشن های پیروزی نامزدهای انتخاباتی در حوزه های انتخابی گیلان و رشت  شاهد از دست دادن همکاران عزیز و پیشکسوت عرصه رسانه بودیم مردی از جنس کتاب و قلم و خبر.

هرکس سید حسین ضیابری را می شناخت می دانست که ورودش در عرصه فرهنگ و رسانه  با نگاه اقتصادی نبوده و نیست بلکه تلاشش برای فرهنگ و گیلان شناسی بیشتر نمود داشت .

این مرد شریف و صبور عرصه رسانه  که هرگز قلمش را نفروخته و خود مالک قلمش بود بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت و امروز با حضور تعدادی از اهالی رسانه و خبرنگاران و مجموعه کادر اداره فرهنگ و ارشاد گیلان به دیار باقی شتافت و در قطعه هنرمندان آرامستان تازه آباد  رشت به خواب خاک رفت.

اما تاسف ما رسانه ای های گیلان امروز  از عدم همدردی مسئولان استان و مدیران و … بود مگر نه اینکه این افراد از مدیر ،شهردار و شورا و … از نردبان رسانه بالا رفتند پس چرا این همه بی تفاوت آیا فرصت یک ساعت کارشان را مختل می نمود و یا نه !!!

این بی تفاوتی به رسانه در حالی صورت می گیرد که نگاه دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت، به فرهنگ یک نگاه تبعی نبوده بلکه دولتمردان تلاش کرده اند تا فرهنگ در حاشیه قرار نگیرد و به عنوان اصل، متن و مرکز، موتور اصلی و پیشران کشور و سایر نظام های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشد.

از مواردی که در برنامه های وزیر فرهنگ در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته است اینکه به فرهنگ نباید به عنوان ابزاری در دست اقتصاد و سیاست نگریسته شود و عرصه فرهنگ یک عرصه حاکمیتی و دستوری نیست بلکه باید از ظرفیت های مردمی و اهالی فرهنگ و هنر استفاده کرد، برنامه ای  که صرفا روی کاغذ باقی نماند و عزم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر بر آن شد تا با سفر به گوشه گوشه این کشور، هنرمندان، استعدادها را بشناسند..

در شرایطی که دشمنان تمامی امکانات مالی و رسانه ای خود را به کار گرفته اند تا با زیر سوال بردن ارزش ها، نگرش ها و هویت دینی و فرهنگی مردم این کشور ، نمادهای غربی و ضد دینی را به خورد جوانان ما دهند،  و ایجاد رسانه های ما هستند که با عشق و تلاش شبانه روزی راه را به روی دشمن می بندد.

شایان ذکر است که حضور جناب مهندس فروتن مدیر روابط عمومی شهرداری رشت،کیوان محمدی،حسین نژاد مدیر  تامین اجتماعی و بشارتی  مدیر روابط  عمومی منابع طبیعی کمی نقطه امیدوار کننده بود  برای ما اهالی رسانه اما انتظار بیش از این بود چون ما رسانه‌ای ها هم در شادی و هم در غم کنار مدیران هستیم.

روی سخن با افرادی است که  وقتی نیاز دارند کنار رسانه قرار می گیرند و یا اینکه اگر رسانه مشکلات را نقد کند تماسی گرفته و موضوع را به شکل دیگر مطرح می کنند. و اما مسئولان عزیز بدانید که تمام شما و عملکرد خوب و بدنتان توسط یک اهرمی به دور هرم می چرخد و آن اهرم قلم و هرم رسانه است.

تجلیل از سید حسین ضیابری در  بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتنی است ؛پیشکسوت و رئیس شورای مرکزی و اولین مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران تجلیل شد.

امروز سه شنبه اول اسفندماه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه‌های استان‌های سراسر کشور از سید حسین ضیابری سیدین، تجلیل شد.

این پیشکسوت رسانه گیلانی متولد سال ۱۳۴۵ است و با بیش از ۴۲ سال سابقه مطبوعاتی و رسانه ای، در حدود ۳۳ سال است که هفته نامه هاتف را منتشر می‌کند.

هفته نامه هاتف سومین نشریه‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی مجوز گرفت و از ۲۴ دی ماه ۱۳۷۰ تا کنون بدون یک شماره وقفه با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی سید حسین ضیابری سیمین منتشر می شود.

اولین خانه مطبوعات کشور طی دهه ۷۰ در گیلان راه‌اندازی شد و سید حسین ضیابری سیدین اولین مدیر عامل خانه مطبوعات این استان بود.

برای شادی روح سید حسین ضیابری

 

رحم الله من یقرا فاتحه مع الصلوات –
  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری