به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا پارسی، امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با اشاره به اینکه  بهزیستی یکی از نهاد‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی با هدف حمایت از معلولان، زنان سرپرست خانواده، کودکان بد‌سرپرست و بی‌سرپرست و … تشکیل شده  گفت:سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را دارد […]

 به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا پارسی، امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با اشاره به اینکه  بهزیستی یکی از نهاد‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی با هدف حمایت از معلولان، زنان سرپرست خانواده، کودکان بد‌سرپرست و بی‌سرپرست و … تشکیل شده  گفت:سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را دارد تا بهترین حمایت را از این قشر تحت پوشش داشته باشد.

وی به برنامه‌های جدید سازمان برای ارتقاء خدمات روانشناختی به صورت همزمان به کودک و والدین تا سنین ۱۲ سال اشاره کرد و افزود: استفاده بانوان غیرشاغل بنا به نیاز و به تناوب از خدمات مرکز، استفاده از خدمات مرکز به صورت پاره وقت در ساعات عادی و مرتفع سازی مشکلات بانوان شاغل برای کودکان سنین مدرسه در روزهای پنجشنبه و … از جمله برنامه‌های این مرکز است .

پارسی اظهار کرد: این مرکز در رشت، لاهیجان و لنگرود دایر شده که والدین می‌توانند در کنار کودکان خود از خدمات مرکز بهره‌مند شوند.

افتتاح و راه اندازی سامانه جامع طلاق

ایشان همچنین  از افتتاح و راه اندازی سامانه جامع طلاق در استان خبر داد و گفت: این سامانه به منظور تسهیل در ارائه خدمات مشاوره‌ایی و مداخلات موثر به متقاضیان طلاق راه‌اندازی شده است.

پارسی به مداخلات طلاق با همکاری دادگستری استان اشاره و افزود:  ۵ هزار و ۹۰۲پرونده طلاق جهت مشاوره در سال گذشته به این مراکز ارجاع داده شد که ۶۶۲ پرونده معادل ۱۱ درصد به سازش انجامید.

وی ادامه داد: در سایر موارد زوجین برای ادامه زندگی مشترک سازش نکرده و جهت کاهش آسیب به فرزند، مداخلات مشاوره ایی ادامه پیدا کرده است.

پارسی با بیان اینکه ۵۸ درصد متقاضیان طلاق دارای فرزند هستند گفت: میانگین سنی بالغ بر ۴۷درصد زوجین هنگام درخواست طلاق، بین ۲۰تا ۳۰سال است.

رشد مراکز اورژانس اجتماعی در استان گیلان

دکتر پارسی از تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در ۷ شهرستان خبر داد و گفت:در شهرستان ماسال و شفت از ابتدای امسال مراکز اورژانس اجتماعی شروع به فعالیت نمودند که ما در هفته بهزیستی افتتاح دفتر اورژانس ماسال را داشتیم و شهرستان شفت  و املش را با ساختمان جدیددر هفته دولت افتتاح  خواهیم کرد..

وی با اشاره به افزایش عملیات مراکز اورژانس اجتماعی تصریح کرد:   ۵ ۵ ۵ کودک آزاری،۳۰۳ مورد همسرآزاری و ۴۴۴ مورد اقدام به خودکشی در سال گذشته صورت گرفته است .

مدیرکل بهزیستی گیلان، تصریح کرد: حدود ده هزار مورد تماس تلفنی از سراسر استان گیلان با صدای مشاوره ۱۴۸۰ داشتیم.

ایشان از جمعیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفری تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت:در این جمعیت زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و خانواده های پر جمعیت چند قلو و نیز افراد اسیب دیده شامل کودکان کار و خیابانی و دختران فراری از منزل و … می باشند.

 مدیر کل بهزیستی گیلان از سامانه اطلاع رسانی موانع در سطح شهر خبر داد و گفت:ما در هفته بهزیستی توانستیم ۵۷ نفر را اشتغالزایی داشته باشیم.

پارسی از پیگیری اخبار ناشنوایان در گیلان خبر داد و گفت: این اخبار در ساعت ۵ عصرهای جمعه پخش می شود که ما پیگیر هستیم تا اخبار در ساعات خبری و به روز پخش شود.

دکتر پارسی از برگزاری سومین جشنواره موسیقی معلولین بهزیستی گیلان در دوم و سوم مرداد ۹۷ خبر داد و گفت: این جشنواره که با حضور ۱۹۵ نفر در قالب  ۵۲ اثر  مورد رای داوران قرار گرفت .

 وی افزود: از مجموع ۱۵۹  نفر که مجوز شرکت در جشنواره را دارند ۱۴۲ نفر دارای معلولیت بوده و تنها ۱۷ نفر در قسمت  گروهی با سایر توانخواهان به اجرا می پردازندفاقد معلولیت هستند.

  غربالگری  کودکان گیلان از نظر بروز اضطراب

در این نشست دکتر پارسی همچنین  از غربالگری ۲۵۰۰ کودک  از نظر بروز اضطراب در مهدهای کودک شهرستانهای رشت،لاهیجان،آستارا،تالش،رودسر،سیاهکل و انزلی  خبر داد و گفت:در این تست بیش از ۵۰۰ کودک مبتلا به اضطراب شناسایی و ۳۰۰ نفر به روانپزشک ارجاء داده شدند.

در پایان این نشست از پوستر  سومین جشنواره موسیقی معلولین بهزیستی گیلان در دوم و سوم مرداد ۹۷  رونمایی شد.

تنظیم؛زلیخا صفری