به گزارش صفیر گیلان؛بازرس کل بازرسی استان گیلان اعلام کرد:  در سال گذشته از تضییع بیش از ۴۴ میلیارد تومان بیت المال جلوگیری شده است. نشست ماهانه شورای قضائی استان باحضور اعضای این شورا به میزبانی بازرسی کل گیلان برگزار شد. در ابتدای این نشست سیف ا… مسرور بازرس کل گیلان با مهم و […]

 

 به گزارش صفیر گیلان؛بازرس کل بازرسی استان گیلان اعلام کرد:  در سال گذشته از تضییع بیش از ۴۴ میلیارد تومان بیت المال جلوگیری شده است.
نشست ماهانه شورای قضائی استان باحضور اعضای این شورا به میزبانی بازرسی کل گیلان برگزار شد.
در ابتدای این نشست سیف ا… مسرور بازرس کل گیلان با مهم و راهبردی شمردن وظایف و تکالیف بازرسی استان در برخورد با تخلفات و سوء جریانات در بدنه دستگاه‌های اجرائی به ارائه گزارش فعالیت‌ها و اقدامات این دستگاه نظارتی پرداخت و خاطرنشان کرد : از مجموع ۴۳ برنامه بازرسی پیش‌بینی‌شده در سال ۹۷ تاکنون ۳۵ برنامه اجراشده است و بخش اعظمی از پرونده‌های مفتوحه در بازرسی استان جهت سیر مراحل قانونی و فرآیند رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
این مسئول قضائی ۴ برنامه بازرسی را منحصر به موضوع پسماند استان دانست و عنوان نمود: تا پایان سال ۹۷ گزارشی جامع از وضعیت پسماند استان تهیه خواهد شد که یافته‌های این برنامه‌های بازرسی به‌مثابه منشور و نقشه مهم و راهبردی در موضوع پسماند خواهد بود.
وی از معرفی ۱۱ مدیر متخلف در سطوح ارشد و میانی به دستگاه قضایی استان توسط بازرسی استان در سال ۹۷ خبر داد و اظهار داشت: افزون براین تعداد نیز پرونده ۴۵ نفر از کارکنان متخلف دستگاه‌ها درسال جاری به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
بازرس کل گیلان با اشاره به پرونده‌های تخلفات مالی در سال ۹۷ و ۹۶ عنوان داشت: با ورود بازرسی به این تخلفات در سال ۹۶ از تضییع بالغ‌بر ۳۸ میلیارد تومان و در سال جاری تـاکنون قریب بـه ۴ میلیارد تومـان جـلوگیری شده و یـا امـوال بـه بیت‌المال بازگردانده شده است.
مسرور عضو شورای قضائی استان تأکید کرد: با توجه به حساسیت بالا در موضوع تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی ، در این راستا ۸ پرونده تشکیل‌شده است که از تغییر کاربری، تخریب و تصرف حدود ۷۹ هزار مترمربع از این اراضی جلوگیری شده است.
وی در پایان  گفت: در پرونده‌های کشف تخلفات مالی که در سال ۹۷ به مراجع قضایی استان ارسال‌شده است رقمی بالغ ‌بر ۱۷ میلیارد تومان توسط بازرسی استان گزارش‌شده است که این مبلغ در سال گذشته حدود ۴۴ میلیارد تومان بوده و از مراجع قضایی تقاضای صدور حکم شده است.