به گزارش صفیر گیلان،طی مراسمی با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و سید محسن حسینی با تأکید بر اجرای ۸ طرح آبرسانی مشترک با شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها ۱۱۷ هزار نفر به عنوان مشترک جدید تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار خواهند گرفت که […]

به گزارش صفیر گیلان،طی مراسمی با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و سید محسن حسینی با تأکید بر اجرای ۸ طرح آبرسانی مشترک با شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها ۱۱۷ هزار نفر به عنوان مشترک جدید تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار خواهند گرفت که منجر به افزایش کیفیت آب در اکثر شهرستانها خواهد شد. و همچنین سازمانهای مردم نهاد، عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با استفاده از اعتبارات تبصره ۳ آغاز شد.

در این مراسم سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با قدردانی از حضور مدیران و مسئولان استانی در سخنانی بیان داشت: در حال حاضر ۹۹.۹۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب و ۶۹.۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند و تا پایان برنامه پنجم توسعه جمعیت تحت پوشش آب شرب به ۹۹.۹۷ % و جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان به ۷۳ درصد خواهد رسید .

سید محسن حسینی با تأکید بر اجرای ۸ طرح آبرسانی مشترک با شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها ۱۱۷ هزار نفر به عنوان مشترک جدید تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار خواهند گرفت که منجر به افزایش کیفیت آب در اکثر شهرستانها خواهد شد.

وی افزود: در اجرای طرحهای فاضلاب نیز تلاش داریم با جمع آوری و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه های فاضلاب استان به کاهش آلودگی محیط زیست کمک نمائیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در تصویب تبصره ۳ خاطرنشان کرد: از محل این مصوبه ۳ پروژه معرفی و تا دهه فجر افتتاح خواهد شد که خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت مهم ترین آنها بوده است .

سید محسن حسینی با اشاره به لوله گذاری ۵.۶ کیلومتری در پروژه فوق تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۳۶۰۰ مترمکعب فاضلاب جمع آوری و به تصفیه خانه هدایت می شود و همچنین علاوه بر احداث ایستگاههای پمپاژ و خط انتقال تحت فشار، ۱۲۵۰۰ متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه جمع آوری خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه با اجرای خط انتقال فاضلاب شهر رشت ، پساب حاصل از تصفیه فاضلاب وارد رودخانه زرجوب خواهد شد، گفت: این موضوع به خودپالایی رودخانه و احیاء آن نیز کمک خواهد نمود و احداث و راه اندازی تصفیه خانه های دیگری نیز در برنامه های کاری این شرکت وجود دارد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اجرای برنامه پویش # هر هفته _ الف _ ب _ ایران در وزارت نیرو تأکید داشت: ۲۲۷ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان با هدف توسعه در کشور و ارتقاء خدمات در حال اجراست که امیدواریم پروژه های آب و فاضلاب گیلان نیز در قالب این پویش قرار گیرند.