در یک سال اخیر برخی از اقلام مشمول یارانه شدند اما اخیراً شاهد گرانی امام جمعه فومن قیمت چادر مشکی بانوان هستیم که زنان ایران اسلامی حجاب می‌کنند و قیمت چند برابر شده است این مسئله می بایست رسیدگی گردد تا این حجاب برای بانوان آسان تهیه شود .

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛حجت الاسلام نقدی ظهر امروز در آیین نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا دختر نبی اکرم (ص) به مسئله حجاب و ترویج عفت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت :حاکمان دست نشانده غرب در مناطق اسلامی بدعت برای بی حجابی و بی بند و باری را دنبال کردند و به دنبال کشف حجاب هستند که در ترکیه با دستان کمال آتاتورک و در ایران توسط رضاشاه و در کشورهای مختلف اسلامی توسط افراد دیگر اتفاق افتاد.

امام جمعه فومن به دوران سخت کرونا و مواسات مردم و مسئولین در جامعه اشاره کرد و گفت: با شروع شیوع ویروس کرونا گروه های زیادی به کمک مردم آمدند و نهادهای مختلفی فعالیت های خود را در جهت رفع مشکلات ناشی از کرونای مردم هماهنگ کردند از مجموعه‌های پر تلاش که از ابتدا وارد عرصه شد ارتش بود و اقدامات عام المنفعه و عمرانی و قابل توجهی به مدیریت فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش در این شهرستان به ثمر رساند.

حجت الاسلام نقدی افزود:  هوانیروز ارتش برای نوسازی و تجهیز بیمارستان فومن ، نوسازی چندین مسجد، ساخت خانه محرومین و تکمیل مصلای شهرستان فومن کمک ها و فعالیت های قابل توجهی داشته است و سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش در جهت رفع محرومیت های فومن تلاش دلسوزانه داشتند که امروز از این فرمانده دعوت کردیم تا از تریبون نماز جمعه به تشریح اقدامات و عملکرد خود بپردازند.

وی درتریبون نماز جمعه و از طرف همه مسئولین و مردم شهرستان ضمن خداقوت به مردان ارتش صمیمانه از سرهنگ خلبان رحمانی تشکر و قدردانی داریم.

وی کسب مهارت در فضای مجازی و رسانه حاکم بر دنیای کنونی را لازم و ضروری دانست و گفت :رابرت مورگا از صاحبان غول‌های رسانه‌ای است و امروزه رسانه‌های جمعی زیادی را مدیریت می‌کند و فضای مجازی متداول تحت نظر بزرگان یهود قرار دارد که بی حجابی و به دنبال آن فروپاشی خانواده را کلید رمز انحطاط و شکست تمدن ایران اسلامی می‌دانند و  می‌بینیم که بدعت در بی‌حجابی را از طریق فضای مجازی در جامعه ما رواج می دهند.

وی با بیان این که حجاب و پوشش از نیازهای ذاتی انسان است که در ذات انسان نهفته است تصریح کرد : شرع مقدس چهارچوب عرف انسانی را مشخص ساخته و والدین و فرزندان باید مراقب خود باشند بی حجابی و بی بند و باری که دنیای غرب با فیلم ها و تصاویر خود از فضای مجازی منتشر می سازد برای دنیای حیوانیست و برنامه اسلام زدایی صهیونیست اقتضا می کند که حیاء را از بین ببرد و می بینیم که در فضای مجازی چه آفت و بلایی بر سر جوامع ما می آید .

وی افزود : کشورهای غربی حجاب و عفاف را به عنوان پرچم ما می‌شناسند و به شدت از این پرچم می ترسند و می خواهند این مقدسات را از مردان و زنان ما بگیرند تا خانواده ها متلاشی شوند هرج و مرج جامعه ما را فرا گیرد.

امام جمعه فومن با تاکید بر این که حجاب و عفاف ارزش است و نباید ارزش‌ها را رها کنیم افزود : دولت انگلیس با تمام رسانه های خصوصی دارد از افزایش مسلمانان جلوگیری می کند و شروع کار آنها از حجاب است که امیر مومنان می‌فرماید: صیانت زن او را شاداب تر و زیبایش را پایدارتر می کند.

وی با تاکبد بر اینکه زن انسان خلق شده به وسیله شهوترانی مردان شهوتران نیست، اظهار کرد : دشمنان قسم خورده اسلام در حجاب و حیاء ما طرح دارند و وظیفه ما این است که از خودمان و خانواده های خود مراقبت کنیم از کودکی در فرزندان خود به دنبال تربیتی بر پایه حجاب و عفاف باشیم.

وی با اشاره و وضعیت عرضه البسه و پوشاک در جامعه پرداخت و گفت:اصناف ما انسان‌های متدین هستند که می بایست برای عرضه لباس ها و پوشاک در جامعه برنامه داشته باشند هنوز شهرستان فومن خیلی جلوتر است در خیلی از شهرستانها وضعیت اسفناک است و بازاریان باید محصولات و البسه متناسب با شأن یک انسان مسلمان به بازار عرضه کنند و همان طور که زن مسلمان می‌بایستی حجاب داشته باشد مرد مومن نیز باید حجابی متناسب با مردم مسلمان داشته باشد و پوششی درخور را انتخاب نماید.

وی اظهار کرد: مسئولان به کمک اصناف بیایند و علاوه بر فعالیت های سیاسی مسائل فرهنگی و دینی را فراموش نکنند نهادهای فرهنگی, وزارت فرهنگ و ارشاد ، روحانیت دلسوزان اسلام و غیره یاری کنند و اصناف را در این امر مهم هدایت نمایند.

امام جمعه فومن خطاب به نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی گفت : از نماینده فومن این مطالب را دارم که به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آسیب ها را بشناسد و بررسی نماید که کجای قانون اشکال دارد در یک سال اخیر برخی از اقلام مشمول یارانه شدند اما اخیراً شاهد گرانی قیمت چادر مشکی بانوان هستیم که زنان ایران اسلامی حجاب می‌کنند و قیمت چند برابر شده است این مسئله می بایست رسیدگی گردد تا این حجاب برای بانوان آسان تهیه شود .

وی افزود : فرهنگ و ارشاد برای طراحی و دوخت لباس ها ایده بدهد و چارچوب تعریف کند تا طراحان لباس مقررات و قالبی برای عرضه محصولات خود داشته باشند و متناسب با شئونات اسلامی به تولید لباس بپردارند.

/طیبه قدیمی