اختصاصی/صفیر گیلان؛ نشست خبری  اصحاب رسانه شهرستان صومعه سرا امروز(دوشنبه، ۱دی) با مسئولان حوزه فرهنگی  حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» و حجت الاسلام ابراهیم زاده رئیس تبلیغات اسلامی و صفرپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دتر امام جمعه شهرستان برگزار شد. حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ نشست خبری  اصحاب رسانه شهرستان صومعه سرا امروز(دوشنبه، ۱دی) با مسئولان حوزه فرهنگی  حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» و حجت الاسلام ابراهیم زاده رئیس تبلیغات اسلامی و صفرپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه هیچکس نمی تواند نقشرسانه ها و برنگاران را در انعکاس رویدادهای جامعه انکار کند گفت: امروزه به دلیل وجود ویروس کرونا برگزاری مراسمات و همایش‌ها کمتر شده و  بهتر است از ظرفیت فضای مجازی برای  انعکاس عملکردها بهره بیشتری برده شود.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در فضای مجازی اقدام به انعکاس خدمات دستگاه‌های مختلف به مردم کنند افزود: امروزه باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست، وضعیت مناسبی برای فضای مجازی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ملی و مذهبی توسط اصحاب رسانه انعکاس داده شود گفت:شما رسانه ها پیام رسانانی هستید که باید تحلیل گر و نقد منصفانه را نیز داشته باشید .

امام جمعه شهرستان صومعه سرا با انتقاد از اینکه صدا و سیما با تبلیغات وسیع هشدار دهنده  (شب یلدا به صرف کرونا ممنوع)  و اینکه در خانه بمانید در واقع مردم را تشویق و ترقیب به در کنار هم ماندن و دور همی ها کرد و خود نیز در برنامه ویژه یلدا میهمانان را دعوت کرد که این خود جای نقد و بررسی توسط رسانه ها دارد.

وی خواستار شد تا رسانه ها نظرات را به دور از بی انصافی ها منتقل کنند زیرا مدیران برای تقویت جایگاه و دمات دهی  نیازمند راهنمایی و نقد و بررسی هستند.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری در بخشی دیگر از گفتمان خود تصریح کرد: مردم ولایتمدار صومعه‌سرا در دی ماه ۸۸ در روز هفتم دی‌ماه زودتر از سراسر کشور حماسه آفریدند که این حضور نماد بصیرت مردم این شهرستان است و جا دارد رسانه ها وارد میدان شده و این نماد و بصیرت مردمی با منعکس شدن حفظ شود..

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه اصحاب رسانه باید اینگونه حماسه‌ها را پررنگ کنند بیان کرد: از آنجایی که نمی‌توان به دلیل کرونا برنامه‌هایی برگزار کرد، رسانه‌‌های مجوزدار می‌توانند با تبلیغات و انتشار صحیح اخبار مردم را از  واقعیت‌هایی که در جامعه وجود دارد، مطلع سازند.

وی با بیان اینکه در زمینه حماسه ۹ دی باید رسانه‌ها با هماهنگی هم جریان سازی کنند اظهار کرد: در نظر داریم از هفته آینده تا پایان سال در چهار مرحله بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شهرستان توزیع کنیم.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه این بسته‌ها بین گروه‌های مردمی توزیع می‌شود تا به جامعه هدف برسانند افزود: در هفته آتی ۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان توزیع می‌شود.

امام جمعه شهرستان صومعه سرا در پایان از رسانه ها خواست تا به دلیل داشتن مخاطبان وسیع  درکانالهای خبری و  سایت رسمی و رسانه های مکتوب و مجازی با هماهنگی و یکپارچه  در مبحث فرهنگی شهرستان ورود  کنند.

در این نشست صفرپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد صومعه سرا از نقش رسانه در آگهی بخشی تقدیر نمود و خواستار شد تا رسانه ها رویدادهای مهم این ماه  را به ویژه حماسه ۹ دی و سالگرد سردار سلیمانی و شهید فخری زاده را بیشتر در مطالب و گذارشات خود داشته باشند.

وی اظهار کرد؛مشارکت رسانه در جلسات رسمی شورای فرهنگ عمومی و دیگر جلسات مهم شهرستان الزامی است.

اخبار دینی  و مذهبی برای مخاطبان پر جاذبه تولید شود

حجت الاسلام محمد رضا ابراهیم زاده رئیس تبلیغات شهرستان صومعه سرا نیز در جمع رسانه ها با اشاره به حماسه بزرگ ۹ دی  و رویدادهای مهم این ماه گفت: رسانه در بازتاب این رخدادها بیشتر نقش آفرینی کنند.

وی نقش خبرنگاران را در انعکاس اخبار حائز اهمیت خواند و گفت: کار خبرنگاران در ایام شیوع کرونا  و انعکاس درست ستودنی بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا با بیان اینکه نقش معنویت در جامعه مهم است گفت:امروز در بحث دین تبلیغات منفی در رسانه های معاند به فراوانی دیده می شود که جا دارد رسانه های ما بیشتر ورود کنند.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا  و مردم ولایت مدار منطقه ۵۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند گفت: مردم منطقه نسبت به انقلاب و ولایت تعهداتی دارند و اخبار دینی و مذهبی شهرستان هم بخاطر این ظرفیت پز حاذبه است.

 

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری