به گزارش صفیر گیلان ، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان در جلسه شورای اداری اوقاف و امورخیریه گیلان که برای اولین بار و با ابتکار اوقاف و امورخیریه گیلان با حضور خانواده های مدیران اوقاف و امورخیریه گیلان برگزار شد ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از زحمات کلیه […]

به گزارش صفیر گیلان ، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان در جلسه شورای اداری اوقاف و امورخیریه گیلان که برای اولین بار و با ابتکار اوقاف و امورخیریه گیلان با حضور خانواده های مدیران اوقاف و امورخیریه گیلان برگزار شد ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از زحمات کلیه همکاران و خانواده های آنان به جهت تلاشهایی که در راه انجام برنامه های عملیاتی اوقاف و امورخیریه گیلان در سال گذشته ، افزود : اوقاف مجموعه ای است که داری ویژگی های خاص و بعضا بی نظیر می باشد ، اول خدمت به خدا که این امر در رهگذر خدمت به خلق خدا ، معنا پیدا می کند و جزء اولین تاکیدات قرآن کریم است ، دومین افتخار خدمت در اوقاف خادمی به اهل بیت(ع) و سلاله های پاک ایشان است ، این خدمت در آبادانی بقاع و اماکن متبرکه و همچنین در انجام برنامه های فرهنگی و تامین نیازهای دینی و معنوی مردم متجلی است . سومین ویژگی بی نظیر اوقاف خادمی قرآن است . مانند توسعه ، حفظ و تدبر در قرآن و توسعه فرهنگ آن در جامعه که نیاز امروز بشریت اجرا و ترویج این کتاب آسمانی است . همچنین چهارمین ویژگی این سازمان ولایی ، خدمت به انقلاب و نظام اسلامی است ، البته همه دستگاههای اجرایی و نهادهای دیگر در راستای خدمت به انقلاب گام برمی دارند ، منتها اوقاف با ظرفیت هایی که در دست دارد خدمات کم نظیری به انقلاب انجام داده است .
وی همچنین یکی از مهمترین افتخارات اوقاف و امورخیریه را ارتباط مستقیم با مقام عظمای ولایت و رهبری و اذن مقام معظم رهبری دانست و گفت : سازمان اوقاف و امورخیریه امروز یک سازمان برنامه محور و از جمله دستگاه های با برنامه می باشد ، بسیاری از مسئولین و نمایندگان مجلس امروز به این امر و این برنامه ها واقف هستند و اوقاف را الگویی برای دستگاه های دیگر می دانند .
مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین افزود : مدیریت جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم است و حقیقتا مدیران اوقاف برای عملی کردن این مهم ، شب و روز و تعطیلی و غیر تعطیلی نمی شناسند .
علیزاده همچنین با اشاره به ویژگی های داشتن جامعه قرآنی و آماده پذیرش امام زمانی(عج) ، گفت : جامعه قرآنی و امام زمانی ویژگی هایی دارد . اول آنکه به معنای واقعی به خودسازی ، تقوی و پاکدامنی برسیم ، دوم ، بفکر خانواده خود ، یعنی توسعه امور دینی در خانواده ، نزدیکان و رسیدگی به آنان باشیم و در آخر به فکر اصلاح و دعوت به خیر در جامعه خود باشیم . اگر این ویژگی های رعایت شوند فضای جامعه ما قرآنی و امام زمانی(عج) خواهد شد .
وی همچنین ضمن تشکر از کلیه مدیران که در شکل گیری این جلسه تلاش نموده اند ، افزود : کلیه این کارها نشات گرفته از یک خرد جمعی و تلاش همگانی می باشد .
در پایان این جلسه همچنین حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان ضمن پاسخگویی به سئوالات خانواده های مدیران اوقاف و امورخیریه گیلان از ایشان ، معاونین این اداره نیز گزارشی از روند برنامه های انجام شده در سال ۹۶ ، ارائه نمودند .