به گزارش صفیر گیلان،طی مراسمی با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر رشت و همچنین سازمانهای مردم نهاد، عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با استفاده از اعتبارات تبصره ۳ آغاز شد. قهر کردن رودخانه های زرجوب و گوهر رود با مردم رشت […]

 به گزارش صفیر گیلان،طی مراسمی با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر رشت و همچنین سازمانهای مردم نهاد، عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با استفاده از اعتبارات تبصره ۳ آغاز شد.

قهر کردن رودخانه های زرجوب و گوهر رود با مردم رشت

اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت دیگر سخنران این مراسم با اشاره به قهری رودخانه ها با مردم شهر رشت بیان داشت: در گذشته مردم درب منازل خود را به سمت رودخانه ها باز می کردند، اما امروزه رودخانه ها تبدیل به انباشت زباله های شهری شده است .

رئیس شورای شهر رشت اذعان داشت: ما امروز آمدیم بگوئیم که با زرجوب و گوهر رود آشتی خواهیم کرد و ماهی ها را دوباره به این رودخانه ها باز خواهیم گرداند.

وی افزود: این پروژه با ۶.۵ کیلومتر لوله گذاری شروع شد و از استاندار و نمایندگان و دکتر نوبخت که آرزوی احیای رودخانه ها را دارند درخواست داریم با همراهی خود رودخانه ها را از وضعیت کنونی نجات دهند.

وی با اشاره به ارتباط مطلوب شرکت آب و فاضلاب و شهرداری و شورا تصریح کرد : پیش بینی ما این است که تا پایان سال به میزان ۳۵ درصد از ورود فاضلاب به داخل رودخانه ها جلو گیری شود .

 

ایجاد اقتصاد بدون متکی به نفت با مقاومت و صبوری مردم

در ادامه غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش مدیران استان و شهری خاطرنشان کرد : دولت با همه فشارهای ناجوانمردانه در تحریم، بودجه سال ۹۹ را به موقع به مجلس ارائه کرد .
او گفت: با توجه به نشست با وزیر نفت و گزارش وی که در مجموع غرور آفرین بود ما با مقاومت و صبوری مردم می توانیم یک اقتصاد بدون متکی به نفت را در آینده نزدیک ایجاد کنیم.

 سیستم آب و فاضلاب و آب شرب روستایی  در گیلان با مشکلات بزرگ رودر رو است

حسنی دیگر نماینده مردم رشت در افتتاح این پروژه بیان داشت: این پروژه که خارج از اعتبارات دولتی است یک کار بسیار بزرگی است و میتوان با همکاری دستگاههای ذیربط به کارها و افتخارات بزرگی دست یافت.

وی افزود: ما در سیستم آب و فاضلاب به خصوص آب شرب روستایی مشکلات بزرگی داریم اما با تلاش مدیران آب شهری و روستایی آبرسانی مناسب به روستاهای شهر رشت در اولویت خواهد بود.