به گزارش صفیر گیلان؛مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از وارد آمدن بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به راه ها و ابنیه فنی استان به دنبال بارشهای اخیر و جاری شدن سیلاب خبر داد. این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این نکته که بیشترین خسارت به راه ها […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از وارد آمدن بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به راه ها و ابنیه فنی استان به دنبال بارشهای اخیر و جاری شدن سیلاب خبر داد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این نکته که بیشترین خسارت به راه ها و ابنیه مربوط به شهرستان های املش- رودسر- رضوانشهر- صومعه سرا، لنگرود و فومن و شفت بوده است.
مهندس نازک کار،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه گفت: با توجه به حجم گسترده بارشها و سیلاب اخیر و خسارات وارده به راهها و ابنیه فنی استان، ۴۲ اکیپ راهداری با ۴۷۰ نفر راهدار و ۲۴۵دستگاه انواع خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین از همان ابتدای بارشها به محورهای مواصلاتی استان در غرب و شرق استان اعزام شدند.
وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی و بی وقفه راهداران استان و اجرای عملیات راهداری اضطراری طی بارشهای شدید اخیر و وقوع سیلاب نسبت به بازگشایی محورهای مسدود و نیز در مسیرهایی که دچار تخریب شدند در خصوص ایمن سازی مسیر تردد موقت اقدام گردید.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: در حال حاضر به جز ۳ محور ( ۲ محور فرعی و یک محور روستایی) ، سایر محورهای استان بازمی باشد.

مهندس نازک کار ضمن اشاره به تخریب ۵ پل در سطح استان گفت: در حال حاضر از وجود مسیرهای دسترسی موقت جهت رفع مشکل تردد در محل پلهای تخریب شده بهره گرفته شده تا پس از تخصیص اعتبارات لازم نسبت به بازسازی پل‌های تخریب شده اقدام گردد.