آیت الله فلاحتی تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که می تواند برای نسل های آینده الگو باشد قدردانی از افراد و شخصیت های برجسته است و شهدا ماندگارترین چهره های تاریخ ایران هستند.

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز به منظور دیدار و عیادت از خانواده های معظم شهیدان قاسمی، بقایی نژاد و درویشوند در شهرهای رودبار، منجیل و لوشان در شهرستان رودبار حضور پیدا کرد.

امام جمعه رشت در جریان دیدار با خانواده شهدا با بیان اینکه برای عرض ادب و احترام آمده ایم اظهار کرد: هدف از دیدار و عیادت خانواده شهدا، قدردانی از این عزیزان است.

وی، حضور محضر پدران، مادران، فرزندان و همسران شهدا را سیره همه مسئولان نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: به منظور بهره مندی از روحیه خانواده شهدای عزیز در منزل شهیدان حضور پیدا کردیم.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که می تواند برای نسل های آینده الگو باشد قدردانی از افراد و شخصیت های برجسته است و شهدا ماندگارترین چهره های تاریخ ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا برای رضای خدا جانفشانی کردند، بیان کرد: شهیدان جان خود را تقدیم کردند تا دین، ایمان و آیین مردم در امنیت و سلامت بماند و این امر جای قدردانی دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به دیدار و عیادت مستمر خانواده شهیدان اشاره کرد و گفت: رزمندگان در ۸ سال جنگ تحمیلی جان خود را تقدیم راه خدا کردند و ما امروز وارث این خون ها هستیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مسئولان سر سفره ای نشسته اند که با خون شهدا رنگین شده است، خاطرنشان کرد: امنیتی که در سراسر کشور حکمفرماست در سایه خون شهیدان محقق شده بنابراین وظیفه داریم خدمت خانواده معظم شهدا حضور پیدا کرده و اعلام کنیم این راه تمام شدنی نیست و تا جان در بدن داریم این مسیر را ادامه می دهیم.

وی بر انتقال سیره شهدا به نسل های آینده تاکید کرد و یادآور شد: اکنون زیباترین دوره تاریخ ایران اسلامی است و پرچمی که خانواده معظم شهدا برافراشته اند هرگز پایین نمی آید.

دیدار با سعید قاسمی پدر گرامی ۲ فرزند و همسر شهید در رودبار که سال ۱۳۶۶ در موشک باران صدام در تهران به درجه شهادت نائل آمدند، عیادت از پدر گرامی شهیدان سید حسن و سید حسین بقایی نژاد در منجیل که سال ۱۳۶۵ در دوران دفاع مقدس در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند و دیدار با مادر گرامی شهیدان پرویز و هدایت درویشوند و همچنین همسر گرامی شهید هدایت درویشوند در لوشان از برنامه های سفر نیم روزه نماینده ولی فقیه در گیلان در شهرستان رودبار بود.