صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ناصر عاشوریدبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای صنعت پالایش نفت و نماینده دوره هفتم و دوره نهم مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران فومن ضمن تبریک این روز و این ایام به تلاشگران عرصه خبر گفت: من خود را جز همکار و از خانواده رسانه می دانم. ایشان خبرنگاری را شغل ندانست […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ناصر عاشوریدبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای صنعت پالایش نفت و نماینده دوره هفتم و دوره نهم مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران فومن ضمن تبریک این روز و این ایام به تلاشگران عرصه خبر گفت: من خود را جز همکار و از خانواده رسانه می دانم.

ایشان خبرنگاری را شغل ندانست بلکه یک مسئولیت خطیر اجتماعی خواند و گفت: کنش گری و فعالیت در زمینه شکل گیری جامعه وظیفه ذاتی خبرنگاران است.

وی روشنگری جامعه بشری و جوامع  کنونی را به زحمت کشان عرصه خبر نسبت داد و گفت: خبرنگاری دفاع از حقوق ملت است.

ناصر عاشوری با اشاره به اینکه اگر اطلاع رسانی توسط خبرنگاران بمیرد جامعه نیز می میرد گفت: نقد منصفانه  وظیفه ذاتی اهالی قلم  و راهی برای مبارزه با فساداست.

وی خبرنگاران را  چشم بیدار جامعه  و تریبون  برای دفاع از حقوق مردم خواند و اظهار کرد؛ اطلاع رسانی مشکلات  و چالش های موجود در جامعه از جمله اختلاس ،انحرافات و چالش ها و آسیب های اجتماعی حاصل رویکرد خبرنگاران است.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای صنعت پالایش نفت با بیان اینکه آنان که کارنامه مثبت داشته باشند از خبرنگاران نمی هراسند گفت:آنان که در فساد و افساد ،باند بازی و رانت بازی کارنامه خوبی ندارند در مقابل خبرنگار سکوت اختیار می کنند و از خبرنگر وحشت دارند.

ایشان خطاب به خبرنگاران حاضر در مراسم تجلیل گفت: نگذارید مسائل پیش روی شما مانع کار شما شود و از گله مندی و بد رویی برخی ها نگران نباشید و به وظیفه خود عمل کنید.

کیفیت بنزین یورو ۵ ایران بالاتر از استاندارد جهانی

وی با تاکید بر اینکه پالایشگاهها باید ازسوی دولت و مجلس حمایت شوند، تصریح کرد: در شرکتهای پالایشی حتی یک مهندس خارجی فعالیت نمیکند و در صورتی که دولت برای سرمایهگذاری در طرحهای مهم و زیست محیطی پالایشگاهها حضوری حمایتگر داشته باشد، عملکرد این شرکتها نیز با سوددهی بیشتری همراه میشود و به عنوان یک بنگاه اقتصادی، میتوانند اشتغال را در کشور پایدار نگه دارند و در جهت ارتقای کیفی محصولاتی مانند بنزین گام بردارند.

وی ادامه داد: این یک مطالبه منطقی است که چنین پالایشگاه هایی باید به روز شوند وقادر باشند بنزین و فرآورده های یورو۴ و یورو ۵ تولید کنند تا درعین حال جوابگوی نیازهای جامعه هم باشند وتوجه ویژه به موضوع محیط زیست را هم مدنظر قرار دهند.

تنها در چنین حالتی می توان یک رقابت اصولی و منطقی را برای واحدهای صنعت پالایش کشور متصور بود ودرغیراین صورت چنین رقابتی که لازمه کار اقتصادی در بخش خصوصی است، امکان پذیر نخواهد شد.

دولت قوانین مالیاتی را شفاف کند

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای صنعت پالایش نفت در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان که پرسیدند؛ در خصوص میزان درامد کشور و موافقت نمایندگان به روی اقتصاد آزاد و تامین بودجه از گرفتن مالیات چه نظری دارید و علارغم اینکه در بخش فروش نفت و قیمت ارز ابهامات وجود دارد؟ گفت: دولت در عملکرد ارز و بازار ضعیف عمل کرده و نارضایتی هست و هنوز نتوانسته به آرامش برسد .

ایشان با اشاره به اینکه این عملکرد نوسان قیمت و معادلات را برهم زده و نگرانی برای آینده و بازار هست؛تاکید کرد باید مدیریت ها افزایش وثبات اقتصادی فراهم شود.

عاشوری تاکید کرد؛  ما نمی گوییم پالایشگران نباید مالیات بدهند بلکه معتقدیم سازو کار دریافت این مالیات باید اصلاح وشفاف شود تا از این ناحیه ضرر و زیانی متوجه این صنعت نگردد.

نماینده ادوار گذشته مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود:منظور ما از حمایت دولت این است که قوانین مالیاتی را شفاف کنند، آنهم زمانی که فشار می آورند که باید تولید مازوت ونفت کوره کم شود،تولید محصولات یورو افزایش یابد، فعالیت های زیست محیطی رشد پیدا کند و آلایندگی ها تا جایی که ممکن است کمتر شود و بسیاری از این پالایشگاه ها در حال حاضر طرح های توسعه ای در دست دارند که با این فشارهای هزینه ای نمی توانند آنها را محقق سازند.

ناصر عاشوری مجددا تاکید کرد: اگر با نگاه اقتصادی به موضوع صنایع پالایش نفت کشور بنگریم خواهیم دید این بنگاه های اقتصادی سوددهی مطلوب را ندارند چرا که حاشیه سود آنها در آخر هرسال مالی بیانگر توجیه اقتصادی آنها نیست و این در حالی است که این سرمایه مردم در دست ما یک امانت است وصیانت از آن یک اصل اجتناب ناپذیر است.

عاشوری با بیان اینکه  دولت در سه ماه سوم سال جاری با کسری بودجه  مواجه خواهد شد و فقط آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اعتباراتی برای هزینه جاری خود از دولت دریافت خواهند کرد گفت:بسیاری از پروژه ها مقفول خواهند ماند.

عاشوری در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار گفت: خدمت به مردم را بر خود یک وظیفه می دانم و تاکید دارم یک فرد انقلابی همیشه انقلابی خواهد ماند و اگر نیاز باشد برای خدمت به شهر و استانم  در انتخابات دوره یازدهم بی واهمه خواهم آمد و امیدوارم بتوانم گامی موثر برای هم استانی های عزیزم بردارم.

image_2019_8_9-9_52_43_690_PEi