صفیر گیلان؛امام‌جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا خود پرورش‌دهنده تروریست است گفت: آمریکا باوجودی که از تعهدات برجام خود را خارج کرده، شرط و شروط جدیدی بیان داشته اما ما دیگر آزمون‌وخطا نخواهیم کرد.  حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی اظهار کرد: استقامت و مقاومت مردم، […]

صفیر گیلان؛امام‌جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا خود پرورش‌دهنده تروریست است گفت: آمریکا باوجودی که از تعهدات برجام خود را خارج کرده، شرط و شروط جدیدی بیان داشته اما ما دیگر آزمون‌وخطا نخواهیم کرد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی اظهار کرد: استقامت و مقاومت مردم، در مقابل قدرت‌های پوشالی دنیا از ویژگی‌های قدرت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد مشکلات روحی، روانی و اقتصادی برای مردم ایران است گفت: مردم ایران اسلامی، در مواضع خود می‌دانند که چگونه از رهبری معظم نظام تبعیت کنند و هرگز خام توطئه دشمنان نمی‌شوند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به حمایت دشمن از اعتراضات داخلی و بسیج فکری علیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکا باوجودی که از تعهدات برجام خود را خارج کرده، شرط و شروط جدیدی بیان داشته و می‌گویند ایران اسلامی باید از غنی‌سازی اورانیوم دست برداشته، تولید موشک‌های بالستیک را متوقف و تمام نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

فلاحتی با اشاره به درخواست مذاکره ترامپ با ایران بیان کرد: سابقه خیانت و خروج شما از برجام در کنار سایر کشورها، سندی برای بی‌اعتمادی ما به شماست، چگونه می‌پندارید که این بار تنها در کنار شما ایستاده و به شما اعتماد کنیم؟

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه دیگر آزمون‌وخطا نخواهیم کرد گفت: وزیر محترم خارجه کشور ما در مصاحبه خود گفته‌اند که آمریکایی‌ها از اول قابل‌اعتماد نبودند، بله ما هم همین را می‌گوییم و می‌گفتیم بنابراین به آن‌ها اعتماد نمی‌کنیم.

فلاحتی با بیان اینکه آمریکا خود پرورش‌دهنده تروریست است تصریح کرد: باوجوداینکه هر جا ظلم و جنایت وجود دارد نقش امریکا در آن غیرقابل‌انکار است، از ما می‌خواهند، دست از حمایت تروریست برداریم، ازاین‌رو، به ما در حمایت از مسلمانان اعتراض کرده و ما را حامی تروریست می‌خوانند.

وی با اشاره به خاک و خون کشیده شدن اخیر کودکان و جوانان یمنی گفت: در دنیای امروز یک فلسطین در اسرائیل جعلی در مغرب زمین و یک فلسطین دیگر به نام یمن و صهیونیست جهود در طرف دیگر دنیا وجود دارد که نقش آمریکا در ظلم و جنایت آن‌ها غیرقابل‌انکار است.

فلاحتی افزود: من از ریزش کرده‌های داخلی متعجبم که این‌همه جنایت و بدعهدی را می‌بینند و می‌گویند، کاش در برابر خواسته ترامپ تحمل می‌کردیم.

خطیب جمعه رشت با اذعان به عظمت ملت ایران در مواجه با قدرت‌های پوشالی دنیا بیان کرد: رسانه‌های ما هنوز از عظمت ایران چیزی نگفته‌اند، چراکه امروز همه ملت ایران فریاد مرگ بر آمریکایشان بلند بوده و با حضور معنوی و فیزیکی خود از آن‌ها اعلام برائت می‌کنند.

وی با تأکید بر دوستی ایران با ملت‌های دنیا افزود: ما ملت‌های دنیا را انسان دانسته و به کرامت انسانی آن‌ها اذعان داریم اما هرگز به قدرت‌های پوشالی، قاتلان، گردنه زنان و متجاوزان اعتماد نمی‌کنیم.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه برخی‌ها باورشان هست که هنوز فراتر از مرزهای ایران خبرهایی است افزود: امروز بسیاری از اندیشمندان دنیا نیز به سخنان پوشالی قدرت‌های بین‌المللی اذعان دارند و به آن اعتماد نمی‌کنند.

فلاحتی با اشاره به جایگاه نظام خانواده در اسلام بیان کرد: عده‌ای جلوگیری ازدواج از لذت‌جویی، کام‌جویی و تنوع‌طلبی را علت تجرد زیستن دانسته و آن را دلیلی بر انتخاب مجردانه خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه معتقدین به تجرد زیستن، ازدواج را محدودکننده غرایز تنوع طلبانه انسان می‌دانند گفت: این تفکر یک تفکر اومانیستی است ازاین‌رو، این تفکر انسان را منهای خدا و پیامبران می‌دانند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه پاسخگویی لجام‌گسیخته به نیازهای جنسی موجب آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود افزود: ازدواج در سایه شریعت و معنویت موجب نورانیت و اخلاق در جامعه می‌شود، اگرچه ازدواج، محدودیت برای لجام‌گسیختگی در اشباع نیازهای جنسی ایجاد می‌کند اما این محدودیت سبب خیر و اخلاق در جوامع می‌شود./فارس