به گزارش صفیر گیلان؛استان گیلان نگین همیشه سبز ایران با چشم انداز و زیبایی های خاص خود میزبان همیشگی مردم ایران و سایر نقاط جهان است  و شهر فومن یکی از زیباترین ، تاریخی ترین و پر اهمیت ترین شهرهای این استان شمالی به شمار می رود . فومن زادگاه فرهیختگان بزرگی همچون […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛استان گیلان نگین همیشه سبز ایران با چشم انداز و زیبایی های خاص خود میزبان همیشگی مردم ایران و سایر نقاط جهان است  و شهر فومن یکی از زیباترین ، تاریخی ترین و پر اهمیت ترین شهرهای این استان شمالی به شمار می رود .

فومن زادگاه فرهیختگان بزرگی همچون آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی (ره) ، آیت الله حاج ابوالقاسم اریب فومنی (ره) ، شیون فومنی (میراحمد سید فخری نژاد) ، کیومرث صابری فومنی (گل آقا) .

شهری با مجسمه های فراوانی همچون آناهیتا ، چهار دختران ، شکاربانان و… سوغات خوشمزه و پرطرفدار این شهر ” کلوچه سنتی فومن ” زبان زد خاص و عام مردم و مسافران بوده و ذائقه خود را در این شهر شیرین می کنند.

همچنین جلوه های بصری زیبا و طبیعی ورودی شهر با درختان چناران که لقب تونل سبز را به خود گرفته که سبب شده این شهر را به یک قطب توریستی تبدیل نماید و خود را در دروازه ورودی دو ابنیه تاریخی ماسوله و قلعه رودخان قرار دهد.

این شهر ۷۲۱ هکتاری با  جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در تمام فصول سال میزبان میلیونها مسافر داخلی و خارجی می باشد. از مهمترین نهادهای این شهر که وظیفه خدمات رسانی به مردم و مسافران را دارد شهرداری فومن با قدمت ۸۶ ساله خود است.

شهردار فومن  ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو به مردم فهیم شهرستان فومن و مسافران عزیز گفت : با توجه به اینکه شهر فومن یکی از مکانهای گردشگر پذیر ایران محسوب می شود شهرداری فومن با تشکیل ستاد خدمات سفر نوروزی  خود را آماده استقبال از بهار می نماید.

غلام نیا افزود : امسال با برنامه ریزی بهتر اقدام به ایجاد ۴ ایستگاه اطلاع رسانی خدمات سفر درخیابان سردارجنگل ، ساختمان شهرداری فومن ، آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن ، سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری فومن در ایام نوروزی وظیفه پاسخگویی به مهمانان نوروزی را دارند.

شهردار فومن از آماده سازی شهر فومن جهت استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و افزود : پاکیزگی و آماده سازی نمازخانه ها و سرویس بهداشتی ، رنگ آمیزی جداول بلوارها ، میادین ، آبنماها ، تزئینات خیابانها ، شستشوی معابر ، رنگ آمیزی مجسمه ها ، آماده سازی پارک شهرفومن  ، پارک کودک یک و پارک کودک دو ، بوستان برنج و بوستان مفاخر از جمله اقدامات در حال اجرای این شهرداری می باشد.

غلام نیا  اضافه کرد : توزیع رایگان نقشه راهنمای گردشگری ،   کتابچه گردشگری ، پوستر نمادهای شهر فومن ، توزیع  کیسه زباله به مسافران ، ایجاد المان نوروز در سطح شهر جهت به نمایش گذاشتن آیین سنتی نوروز از جمله اقدامات فرهنگی خواهد بود .

وی در خصوص عملکرد عمرانی  شهرداری فومن  خاطر نشان کرد : با اینکه مدت کوتاهی از مسئولیت اینجانب می گذرد، در جریان کامل کم و کاستی ها و مشکلات شهری هستم.

ایشان با اشاره به اینکه همانگونه که واقف هستید با توجه به وضعیت رکورد اقتصادی و اینکه شهرداری مانند یک بنگاه اقتصادی بوده ،  بخش اعظم درآمد از طریق ساخت و ساز بدست می آید گفت: مجموعه شهرداری  با بسته های تشویقی فضای مناسبی را برای انبوه سازان ایجاد نموده و  بـر اساس قانون رفـع موانـع تولید دولت  (مصـوبه مجلس شـورای اسـلامی) و مصوبه شورای اسلامی شهر فومن ،  شهروندانی که تا پایان اسفند ماه سال ۹۶ اقدام به دریافت مجوزات قانونی جهت صدور پروانه ساختمان نموده و عوارض متعلقه خود را بصورت  نقدی پرداخت نمایند از  ۲۰ درصد  تخفیف عنوان شده در قانون فوق بهره مند خواهند شد.

شهردار فومن با بیان اینکه  در کنار این مسائل  در ابتدا کار اینجانب طرح تحول اداری و تسریع در امور را در دستور کار قرار دادم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای شهری و شهروندان عزیز باشیم ، با توجه به حجم کارها ، درآمد پایین و مشکلات عدیده زمان برای حرکت رو به جلو کم است ، اما  اینها دلیلی نیست که ما از اهداف خود عقب نشینی کنیم و آنچه در توان هست را برای خدمت به مردم به کار خواهیم گرفت .

غلام نیا تصریح کرد؛مجموعه شهرداری از شروع به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر با رویکردی متفاوت فعالیت خود را آغاز کرد و در حوزه عمران و خدمات شهری بصورت شبانه روزی در حال تلاش جهت رفع مشکلات شهری بوده وهست.

شهردار فومن با اشاره به اینکه با توجه به نیازهای شهری در این مدت کوتاه اقدامات عمرانی همچون روکش آسفالت در چندین ارتباطی ” شهید گیتی نورد ، شهید هدایت پناه ، شهید صفری ، شهید افتخاری ، شهید عباس احمدی ، شهید سلمان جعفری ، شهید عشق پرست” صورت پذیرفت و در ادامه کار آسفالت چندین نقطه شهری را در برنامه اولویت عمرانی خود قرار دادیم.

همچنین اتمام پروژه هدایت و دفع آبهای سطحی  خیابان بسیج ، جدولگذاری و کفپوش پیاده رو های سطح شهر ، اصلاح هندسی در خیابان یادآوران ، بازگشایی و عقب نشینی املاک شهروندان جهت تعریض معابر و سهولت در رفت و آمد شهروندان که جا دارد تقدیر کنم از خانواده محترم عسکرپور و مغیثی خواه که با شهرداری تعامل و همکاری داشتند.

شهردار فومن تاکید کرد؛ در بحث خدمات شهر باتوجه به وظیفه ذاتی شهرداری اقداماتی در خصوص هرس درختان چنار سطح شهر و درختان خطر آفرین صورت پذیرفت و در حال اتمام است ، در راستای گله مندی همشهریان از وضعیت بازار روز و همچنین بازار هفتگی پس از رفع سد معبر خیابان سردارجنگل و ساماندهی دستفروشان نیز اقدام شد.

غلام نیا با اشاره به اینکه در بحث مشکلات بازار هفتگی سه شنبه بازار در خیابان شهید شکوری و تامین نیازهای همشهریان با مشارکت بانک یکدستگاه خورپرداز و یک دهنه پل جهت تسهیل همشهریان صورت پذیرفت و اقدامات دیگری نیز جهت بهتر شدن وضعیت بازار سنتی شهر  انجام  خواهیم داد.

شهردار فومن به برخی پروژه هایی که در ایام الله دهه مبارک فجر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تلاش همکاران ساعی من در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن افتتاح شد اشاره و افزود: این پروژه ها شامل بوستان مفاخر شهر فومن و زمین والیبال ساحلی بوده است.

غلام نیا با اشاره به اینکه در این چند ماه در راستای وظایف ذاتی شهرداری در حال پیگیری کارهای زیربنایی شهری هستیم  با توجه به اینکه شهر فومن دروازه ورودی دو قطب توریستی قلعه رودخان و ماسوله می باشد هنوز نتوانسته ایم بستر مناسبی رو جهت ارایه خدمات مناسبی به همشهریان و مسافرین عزیز بدهیم  که ان شا الله در ماه های آتی شهروندان شاهد خدمات رسانی هرجه بهتر آن خواهند بود.

وی از مسوولین و بخصوص شهروندان فهیم فومنی خواست که مجموعه شهرداری فومن رو از خودشان بدانند ، درب اتاق و تلفن شهرداری همه روزه به روی  تمام مردم باز است و شبانه روزی در خدمت شهروندان شریف هستیم تا با مساعدت و همیاری همه عزیزان بتوانیم فومن را به جایگاه و شأن واقعی خود برسانیم این ممکن نیست مگر اینکه شهروندان یا رو یاور ما باشند.

شهردار فومن در پایان ضمن تقدیر از حسن انتخاب و اعتماد مجموعه شورای اسلامی شهر فومن و مردم عزیز  به اینجانب تصریح کرد؛ تمام سعی و تلاش خود را برای عمران شهری بکار خواهم گرفت.

ایشان در پایان با تشکر از پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان در پوشش خبرهای این مجموعه  و همکاری رسانه ها ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو  به مردم شریف ایران ، استان سرسبز گیلان و همچنین مردمان فهیم و بزگوار شهر فومن سالی توام با شادی و پیروزی را برای همگان ارزومند شد.

غلام نیا تاکید کرد؛ان شا الله سال جدید سالی پر از خیر برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد ، همچنین برای هموطنان عزیز آرزوی توفیقات رو افزون را از خداوند منان خواستارم.