فرماندار فومن بر ایجاد شهر هوشمند ترافیکی در این شهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛محسنی ضمن تبریک ولادت باسعات امام علی (ع)، با اشاره به این که آمار تصادفات و فوت و جرح در شهرستان رو به کاهش است، افزود: علی رغم این کاهش نسبت به سال قبل، همچنان نیازمند اهتمام بیشتری جهت ارتقای فرهنگ ترافیکی از طریق آموزش و فرهنگ سازی هستیم.
وی در این راستا با تاکید بر اهمیت استفاده از تمام ظرفیت ها جهت توسعه آموزش های ترافیکی، لزوم ترویج ارتقای فرهنگ ترافیک درون شهری و برون شهری را از طریق تولید محتوا، اینفوگرافی، فیلم و کلیپ و پیام های ترویجی، مورد توجه قرار داد.


وی، رعایت قانون و فرهنگ ترافیک را مهم ترین عامل کاهش تصادفات فوتی و جرحی در شهرستان دانست و از اقدامات و تلاش های متولیان به ویژه نیروی انتظامی تقدیر کرد.

محسنی نصب تعدادی دوربین در چهار راه معلم و چند خیابان اصلی فومن و آموزش فرهنگ ترافیکی از طریق فضای مجازی بر کاهش تصادفات و روانسازی ترافیک درون شهری کمک می کند و ضریب امنیت رفت وآمد را افزایش می دهدتاکید کرد: ضرورت دارد تا پیش از آغاز سال جدید، این دوربین ها در چهارراه معلم نصب شود.

فرماندار شهرستان با بیان این که ضرورت دارد در مسیر تحقق برنامه شهر هوشمند از نظر ترافیکی گام برداریم، کاهش تصادفات رانندگی و روان سازی ترافیک را دو هدف مهم فعالیت های متولیان امر در بحث ترافیک دانست.
وی با تقدیر از تکمیل پروژه بلوار اصلی شهر ماکلوان و انجام روشنایی آن، افزود: انتظار می رود نصب دوربین های ترافیکی جهت کنترل ترددها و مدیریت ترافیک، هرچه زودتر تا قبل از پایان سال جاری انجام شود تا ضمن ارتقای ضریب امنیت ترافیکی، امکان نظارت مبتنی بر فناوری و همچنین کاهش حضور پلیس در معابر در راستای تحقق شهر هوشمند از نظر ترافیکی فراهم شود.
محسنی با اشاره به معضل سد معبر، اعلام کرد: سد معتبر نوعی تضییع حقوق شهروندی است و در خصوص صاحبان صنوفی که تذکر و اخطار لازم را دریافت کرده اند و همچنان نسبت به رعایت قوانین شهری استنکاف می نمایند باید اقدام قانونی انجام گیرد.

رئیس پلیس راه فومن – رشت نیز با بیان این که میانگین مرگ و میر در این مسیر از سال ۹۰ به ۹ نفر می رسد، افزود: در سال گذشته ۲۸ تصادف منجر به فوت داشتیم که امسال با ۶۸ درصد کاهش به ۹ نفر فوتی رسید و امسال در تصادفات جرحی، نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشتیم و آمار مجروحین تصادفات نیز ۲۷ درصد کاهش یافته است.

در این جلسه در خصوص نصب تعدادی دوربین کنترل ترافیک و سرعت کاه تا قبل از سال نو و نیز شناسائی مناطق حادثه خیز برون و درون شهری فومن هماهنگی لازم انجام شد.