به گزارش صفیر گیلان؛طرح مدیریت مصرف برق مختص مشترکین خانگی در راستای آموزش بانوان خانه دار با تاکید بر نقش مادران در فرهنگ سازی و آموزش به کودکان و نوجوانان درشرکت توزیع نیروی برق گیلان آغاز شد . این طرح به منظور دستیابی به توسعه پایدار برای نسل آینده از سوی وزارت نیرو با همکاری […]

  به گزارش صفیر گیلان؛طرح مدیریت مصرف برق مختص مشترکین خانگی در راستای آموزش بانوان خانه دار با تاکید بر نقش مادران در فرهنگ سازی و آموزش به کودکان و نوجوانان درشرکت توزیع نیروی برق گیلان آغاز شد .

این طرح به منظور دستیابی به توسعه پایدار برای نسل آینده از سوی وزارت نیرو با همکاری سازمانهای مردم نهاد و با هدف برنامه های گفتگوی فراگیر با اقشار مختلف بانوان به عنوان مدیران آب، غذا و انرژی در حال اجرا می باشد .

از این رو دوم و هفتم آذر سالجاری آموزشگران دو سازمان مردم نهاد استان گیلان (موسسه بانوان امدادگر و موسسه تالابهای گیلان) در جلسه آموزشی این طرح شرکت کردند و خانم قاصدی بعنوان مدرس به ارائه مطالبی در خصوص ساعات اوج مصرف در فصول مختلف سال ، میزان مصرف برق و برچسب مصرف انرژی لوازم خانگی ، چگونگی استفاده صحیح از برخی لوازم مانند ماشین ظرف شویی ، ماشین لباس شویی ، کولر های گازی ، یخچال و… برای حاضرین پرداخت .

در پایان نیز بروشور های آموزشی مدیریت مصرف برق در منزل بین آموزشگران سازمانهای مردم نهاد مذکور توزیع شد .

شایان ذکر است عمده هدف آموزش این افراد آشنایی با حوزه دانش وکاربرد مدیریت مصرف انرژی براساس سرفصلهای ارائه شده از وزارت نیرو می باشد .