اختصاصی/صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد عصر دوشنبه در همایش دهیاران که در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد با اشاره به نقش مهم مدیران محلی در توسعه روستاها، اظهار کرد: مدیران روستایی باید با شناسایی توانمندی و پتانسیل منطقه خود در راستای توسعه روستا سیاستگذاری کنند. قاسم نژاد با […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد عصر دوشنبه در همایش دهیاران که در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد با اشاره به نقش مهم مدیران محلی در توسعه روستاها، اظهار کرد: مدیران روستایی باید با شناسایی توانمندی و پتانسیل منطقه خود در راستای توسعه روستا سیاستگذاری کنند.

قاسم نژاد با بیان اینکه عملکرد مدیران شهری و روستایی شهرستان فومن مطلوب است، افزود: البته هنوز نواقص و مشکلاتی در سطح روستاها وجود دارد که نیازمند تلاش مضاعف دهیاران است.

قاسم نژاد با اشاره به اخذ اعتبارات ویژه برای شهرستان از سازمان برنامه بودجه کشور توسط نماینده مجلس گفت: با گذشت ۱۳ ماه از حضورم در شهرستان در تلاش هستیم شاهد اتفاقات خوبی جهت افزایش خدمات رسانی به مردم باشیم

فرماندار فومن با اشاره به اینکه مدیریت روستایی پس از انقلاب بر اساس ظرفیت های قانون اساسی به صورت انتخابی در راستای خدمت رسانی به مردم گام برمی‌دارند، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات دهیاران نداشتن امنیت شغلی است که امیدواریم در آینده نزدیک این موضوغ با پیگیری مسئولان برطرف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دینی ما بر اساس خرد جمعی و مشارکت پذیری استوار است، ادامه داد: مدیران روستایی نیز باید در راستای توسعه روستا از پتانسیل افراد نخبه منطقه خود بهره گیری کرده و در همه امور مشارکت پذیر باشند.

قاسم نژاد با بیان اینکه کمتر از۲۰ سال است که از عمر مدیریت روستایی نوین می گذرد و قوانین حاکم بر این نهاد تازه شکل گرفته هنوز به ثبات نرسیده است ، گفت: مشکلات مربوط به امنیت شغلی دهیاران از دغدغه های قابل قبول است که بنظر می رسد با گذشت پروسه زمانی در اینده ای نزدیک رفع خواهد شد.

قاسم نژاد تصریح کرد: در نظام برنامه ریزی سیاسی و توسعه اجتماعی کشور مدیریت روستایی توسط سیاستگذاران با اجرای طرح هادی و مشخص شدن کاربری‌های اراضی مورد توجه قرار گرفته است و اجرای دوره ششم نظام برنامه ریزی و اختصاص فصلی مجزا برای توسعه روستایی نوید بخش اتفاقات مثبت در راستای برنامه ریزی روستایی در سطح کلان است.

فرماندار فومن با یاد اوری این مساله که در گیلان طی این چند دهه اخیر ، اراضی کشاورزی در حال تکه تکه شدن است ، گفت: از شما مدیران روستایی می خواهم که اجازه ندهید اراضی کشاورزی به کاربری دیگری تبدیل شود.

وی افزود: مساله نابودی اراضی کشاورزی و تبدیل آن به منازل مسکونی در گیلان معلول کم توجهی نهاد مدیریتی در بخش روستایی و سایر بخش های مربوطه است که باید تلاش کنیم جلوی این نابودی را بگیریم.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که افراد مهاجر اصفهانی حتی اسم یک روستا را به محله اصفهانی ها تغییر داده اند، گفت: این وضعیت بسیار اسفناک است مبادا ما خودمان سبب این اتفاق شویم .
وی افزود: توجه به توانایی های بالقوه در روستا ، گسترش صنایع دستی و استفاده از ظرفیت های تولیدی گام های تاثیر گذار جهت ایجاد درامد پایدار و اشتغال زایی برای روستاییان می شود.

گفتنی است شهرستان فومن داری ۹۰ دهیاری در بخش مرکزی است که ۳۴ دهیار تمام وقت و ۵۶ دهیار پاره وقت با حضور ۸ بانو دهیار مشغول خدمات رسانی است.

بخش سردار جنگل نیز با ۳۱ دهیاری با ۲ بانو دهیار نیز فعال است.

در همایش دهیاران از ۱۵ دهیار فعال در عرصه توسعه گردشگری ،عمرانی و پسماند تجلیل شد.