به گزارش صفیر گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۱۳ مهرماه سال ۱۳۵۷ امام(ره) از عراق به پاریس هجرت کرد و بستر پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد. وی با تبریک روز پست و هفته نیروی انتظامی، افزود: شنبه ۱۳ مهرماه مصادف با روز نیروی […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۱۳ مهرماه سال ۱۳۵۷ امام(ره) از عراق به پاریس هجرت کرد و بستر پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد.

وی با تبریک روز پست و هفته نیروی انتظامی، افزود: شنبه ۱۳ مهرماه مصادف با روز نیروی انتظامی است و این روز به نام حافظان امنیت عمومی جامعه نامگذاری شده است.
امام جمعه رشت با اشاره به تقدیم ۱۳ هزار شهید نیروی انتظامی، بیان کرد: ناجا ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این افتخاری برای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.
آیت‌الله فلاحتی، اقتدار و امنیت موجود در مرزها و داخل کشور را مرهون تلاش ناجا دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی توانسته از بخشی ناهنجاری‌ها که عده‌ای در جامعه ایجاد می‌کنند، جلوگیری کند.
وی به شهادت امام حسن مجتبی(ع) به روایتی در هفتم ماه صفر اشاره کرد و گفت: از صدا و سیما می‌خواهیم در این زمینه برنامه‌های لازم را تولید و پخش کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: خود را برای سفر آخرت آماده کنید قبل از آن‌که عجل به سراغ‌تان بیاید و بدان که تو در طلب دنیایی اما کس دیگری تو را طلب می‌کند و آن مرگ است.
آیت‌الله فلاحتی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نورانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: افتخاری بالاتر از این برای پاسداران نیست که رهبر معظم انقلاب فرمودند از سپاه راضی هستم و به دنبال آن فرمودند که به وضع موجود قانع نیستم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۸ را رونق تولید نامگذاری کردند، اظهار کرد: روز گذشته در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به گیلان بر تلاش مجاهدانه دولتمردان در عرصه تولید و فناوری‌های جدید تاکید داشتیم.
امام جمعه رشت، خواستار راه‌اندازی کارخانه‌های فرسوده و ورشکسته گیلان شد و افزود: زندگی کارگران در واحدهای تولیدی دارای رکود با مشکل مواجه شده و برای رونق فعالیت این واحدها باید دستگاه‌های مربوطه تلاش ویژه داشته باشند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دولتمردان به تنهایی نمی‌توانند تمام مشکلات جامعه را برطرف کنند، تصریح کرد: دولت بستر رونق تولید توسط سرمایه‌گذاران داخلی را فراهم کند تا سرمایه‌های کشور به خارج نرود.
وی، دستمزد ماهانه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کارگران را زیر خط فقر دانست و بیان کرد: دولت تلاش کند وضعیت شرکت‌های هپکو و هفت تپه در دیگر مناطق کشور تکرار نشود.
نماینده ولی فقیه در گیلان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر دولت جوان، انقلابی و پای کار اشاره کرد و گفت: ملت ایران آن‌قدر ارتقای معنوی پیدا کرده که دولتمردان باید برای این مردم بی‌وقفه تلاش کنند.
آیت‌الله فلاحتی با تاکید براشتغال جوانان و توجه به بازارهای داخلی و منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد گزارش‌های عملی دولتمردان باشیم.
وی در ادامه به تربیت انسان در نظام خانواده از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: نقش موعظه در تربیت انسان در اسلام حائز اهمیت است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه موعظه در سه محور موعظه‌کننده، موعظه و موعظه‌شونده قابل بحث و بررسی است، اظهار کرد: کسی که دیگران را تربیت می‌کند و مسائل تربیتی را انتقال می‌دهد، واعظ است و پدر و مادر نیز به نوعی واعظ هستند.
آیت‌الله فلاحتی به سه ویژگی واعظ اشاره کرد و افزود: واعظ آنچه را که می‌گوید باید تمام همتش را به‌کار گیرد به گفته‌های خود عمل کند و گفتارش با رفتارش متناقض نباشد.
وی با تاکید براینکه موعظه‌کننده باید دلسوز باشد، بیان کرد: ویژگی سوم واعظ این است که موعظه‌کننده باید خلوص نیت داشته باشد.