صفیر گیلان؛معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان سیاهکل، تالش، ماسال و املش در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: خوشبختانه هنوز مبتلا به کرونای جهش یافته نداریم. دکتر آبتین حیدرزاده، با اشاره به گذشت یک سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: طی این […]

صفیر گیلان؛معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان سیاهکل، تالش، ماسال و املش در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: خوشبختانه هنوز مبتلا به کرونای جهش یافته نداریم.

دکتر آبتین حیدرزاده، با اشاره به گذشت یک سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: طی این مدت تعدادی از هم استانی ها را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان سیاهکل، تالش، ماسال و املش در وضعیت آبی قرار دارند، تصریح کرد: وضعیت آبی به معنی رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیست و مردم باید بیش از پیش دقت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن ۵۰ بیمار جدید کرونایی در استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند و حال ۶۰ نفر از آنان وخیم است.

حیدرزاده، با بیان اینکه ۱۰۰ تست از بیماران بدحال استان به انستیتو پاستور جهت شناسایی کرونای انگلیسی فرستاده شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنوز مبتلا به کرونای جهش یافته نداریم، اما همانگونه که وزیر بهداشت اعلام کرد، این ویروس در سطح کشور پخش شده و احتمال دارد در استان ما نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ابتلای بالای کودکان و نوجوانان به ویروس جدید، گفت: مردم همچنان اصول بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند و شست وشوی مرتب دست ها را انجام دهند و در تجمعات شرکت نکنند.

معاون علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با خبر شبکه باران، اضافه کرد: در ایام پایانی سال هستیم و مردم خریدهای نوروزی را انجام می دهند لذا در مغازه های شلوغ وارد نشوید و حتما ماسک بر چهره داشته باشید تا بتوانیم از این موج بیماری نیز بگذریم.

حیدرزاده، با بیان اینکه شش شهرستان دارای وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها دارای وضعیت زرد هستند، عنوان کرد: مردم می توانند با نصب اپلیکیشن «ماسک» در گوشی های هوشمند خود از وضعیت کرونایی شهرها مطلع شوند.