اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن با حضور امام جمعه و فرماندار و مسئولان و کمیته شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرستان فومن برگزار شد. در این جلسه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن ضمن تکرار مصوبات جلسه گذشته که مهمترینش طراحی تمثال ایت الله بهجت بوده از حضور […]

 

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن با حضور امام جمعه و فرماندار و مسئولان و کمیته شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرستان فومن برگزار شد.
در این جلسه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن ضمن تکرار مصوبات جلسه گذشته که مهمترینش طراحی تمثال ایت الله بهجت بوده از حضور همگان در این نشست تقدیر نمود.
حجت الاسلام صفوی امام جمعه فومن ضمن تاکید بر نطارت و دقت در برنامه های فرهنگی شهرستان گفت:همه ما وظیفه داریم تا در جه تعالی شهرستان قدمهای بزرگ برداریم.
وی با اشاره به جریان اتفات اخیر در کشور و تکرار فتنه گفت:این جریان که روحیه همه ی ما و ملت را جریحه دار کرد با پیروی از منویات رهبر فرزانه بر طرف و خاموش شد.
وی مردمان زمان امامان معصوم و پیامبر را با مردمان امروز متفاوت خواند و گفت: مردمان ما بهترین ها هستند
امام جمعه فومن به سانحه کشتی سانچی و زلزله های اخیر در کشور اشاره و ضمن ارزوی صبر و شکیبایی برای خانواده های این عزیزان گفت: اینها شهید محسوبو ثواب شهدا را می برند.
امام جمعه فومن به مراسمات هفتگی در مزار شهدا و یادواره ها اشاره و افزود؛ مجالس شهدا در شهرستان همیشه با حضور پر شور مردم همراه هست.
صفوی با اشاره به برنامه ها و کارکرد خوب شهردار از زمان ورودشان به شهرداری تا امروز گفت؛ما هیچ گونه ناهنجاری تبلیغاتی از بدو ورودشان نداشتیم و این در حالی است که در شهر فومن همیشه بنر های تبلیغاتی یک چالش بود.
ایشان انجام کار بزرگ را همراه با حرف و حدیث خواند و گفت:شهردار ما امروز برای این شهر ابرو گذاشته و مسمم است تا بنر تبلیغاتی همراه با عسکهای  غیر مرتبط در سطح شهر جمع شود.

وی سلامت شهر را برای همگان مهم خواند و گفت: امروز ترافیک،دست فروش،پرده ها ،همایشها و یادواره ها همه برای ما اگر به نحو احسن و درست اجرای نشود نگران کنده خواهد بود.

امام جمعه فومن از نام گذاری میدان  خیابان نماز به نام شهید حججی خبر داد و گفت؛چون در خیابان نماز مصلای شهرستان ساخته شده این خیابان به نام خیابان نماز باقی می ماند و میدان وصل به خیابان نماز به نام شهید حججی نام گذاری می شود.

امام جمعه فومن از داشتن نماز خانه در ادارات و مراکز فرهنگی و مهمانسرا ها و مسافر خانه ها خبر داد ،گفت : در تمام ادارات شهرستان نماز جماعت برگزار می شود.

صفوی با اشاره به اینکه امروز دیگر گفتار درمانی پاسخ نمی دهد گفت:جوانان بیکارند و این بیکاری و ولگردی چون افتی جوان را از ما گرفته و این سرگردانی جوان از سونامی خطرناکتر است و تنها راه نجات اوردن سرمایه به شهرستان و جذب سرمایه گذار و حرکت دادن چرخه کارخانجات است.

photo_2018-01-18_03-14-31

فرماندار فومن؛بنرها و تابلوهای بی ربط چهره شهر را زشت کرده است

فرماندار فومن در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شرط اول صدور مجوز میهمانخانه ها را در داشتن نماز خانه خواند و گفت: در این شهر تابلوهای بی ربط و بدون رنگ  و متفاوت چهره شهر را زشت نموده است.

وی به تابلوی آیت الله بهجت(ره) در ورودی شهر اشاره و افزود: این تابلو در ورودی شهر علاوه بر اینکه چهره خوبی به شهر نمی دهد بسیار ضعیف ساخته شده و نیاز است در این تابلو تغیراتی برای نشان دادن این عالم بزرگ داده شود.

فرماندار فومن خواستار اجرایی شدن طرح امین در مدارس شهرستان شد و گفت:من برای اجرای شدن این طرح هزینه و اعتبار می گذارم.

وی توجه به فرهنگ را بعنوان زیر بنای ساختار مثبت یک شهر بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد؛ما در ارائه الگو های فرهنگی و توجه به بیانات رهبری و  مسائل انبساط سیاسی نقش ها  را کم رنگ ایفا کردیم .

اسمعیل پور خواستار  طرح سوالات فرهنگی از طرف آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی برای جوانان شد و افزود:با طرح این سوالات ما جمع آوری پاسخها را خواهیم داشت و این پاسخ از طرف شهروندان جوان ما را در امور شهر و کشور یاری می کند.

اسماعیل پور طرح هایی شامل طرح امین؛توسعه سبک زندگی و طرح سوال را با استفاده از فضای تبلیغاتی محیطی یکی ازمهمترین راه شناخت محیط ازراف و محل زندگی و وضعیت مخاطبین و غیره خواند و گفت:شهرداران و مسئولان موضوعات را به عنوان عضو کمیته رصد کنند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه ما در تنش های اخیر کشور در شهرستان فومن هیچ حرکت غیر منطقی را نداشتیم گفت:ما در ایام فاطمیه باید برنامه های داشته باشیم و چون آیین ملی چهارشنبه سوری را داریم اگر  ممکن است خودمان برای این روز برنامه هایی با مدیریت درست در سطح شهرستان داشته باشیم و برای ان هزینه هم بکنیم تا این آیین ایجاد تنش نکند.

photo_2018-01-18_03-13-13

در این جلسه

در این جلسه همچنین از ساخت مستند ۵۰ دقیقه ای در مورد شهید سید جواد موسوی و بحث گردشگری و معرفی فومن سخنانی مطرح شد.

در خصوص طراحی میدان ولایت که طراحی آن با فراخوان شهرداری از طرف جوانان انجام و کار کارشناسی صورت گرفته و به زودی اجرایی می شود مطالبی بیان شد.

بخشنامه شدن طرح امین از طرف رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان و انجان طرح.

همچنین  توجه به جوانان و فضاهای مجازی و نفوذ دشمن بر این قشر راهکارهای ارائه  و تاکید شد تا در جلسه ی شورای فرهنگ عمومی برنامه هایی برای جوانان و فرهنگ سازی این قشر در نظر گرفته شود.

فرهنگ سازی در نظافت شهر  و دقت در گفتمانها و سخنرانانی که برای یادواره ها و مراسمات سطح شهرستان دعوت می شوند .

توجه و همکاری همه ی مسئولان و کارشناسان در اتمام پل فومن.

افزایش فعالیت ان جی او در شهرستان .

توجه به هیئتهای مذهبی شهرستان .