اختصاصی/ صفیر گیلان؛ ناصر جمالزاده از حریق در حوزه عملکرد خود به میزان بیست و سه هکتار خبر داد و گفت: این آتش سوزی  در جنگلهای لیفکو خندان ، چنار رودخان ،جنگلهای دستکاشت خرفکل شفارود، جنگلهای ییلاقی ویسرود و اورسکوه بوده که اکنون مهار شده است. وی آغاز حریق در جنگلهای شهرستان شفت را از ساعت […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛ ناصر جمالزاده از حریق در حوزه عملکرد خود به میزان بیست و سه هکتار خبر داد و گفت: این آتش سوزی  در جنگلهای لیفکو خندان ، چنار رودخان ،جنگلهای دستکاشت خرفکل شفارود، جنگلهای ییلاقی ویسرود و اورسکوه بوده که اکنون مهار شده است.

وی آغاز حریق در جنگلهای شهرستان شفت را از ساعت هشت و نیم شب گذشته  از لیفکو خندان و چنار رودخان  اعلام و اظهار کرد؛در ساعت ۱۲ شب جنگل خرفکل و جنگل ییلاقی ویسرود تا ساعت هفت و نیم صبح امروز اتش مهار شد.

رییس منابع طبیعی شهرستان شفت با اشاره به اینکه خسارت به جنگل سطحی و محدود بوده و بعضی از درختان ریشه کن و تو خالی که آنها هم در حال خاموش شدن هستند.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شفت با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های متوالی در جنگل‌های این شهرستان از مسافران خواست تا جنگل‌ها را سرمایه خود بدانند.

ناصر جمالزاده  با تشریح دلایل وقوع این آتش‌سوزی‌ها گفت: شهرستان شفت دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار است و این امر مسافران بسیاری را به مناطق جنگلی شفت می‌کشاند اما سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی برخی گردشگران موجب وقوع این آتش‌سوزی‌ها شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شفت افزود: یک بی‌احتیاطی و خاموش نکردن آتش موجب نابودی چندین هکتار از جنگلهای گرانبها می‌شود و جان بسیاری را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه برای صیانت از جنگل‌های شفت ماموران اداره منابع طبیعی به گشت‌های روزانه و شبانه می‌پردازند افزود: از مسافران می‌خواهیم جنگل‌ها را سرمایه خود بدانند و در حفظ آن نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

وی در این گفتگو  از آتش‌نشانی شهرهای شفت و احمدسرگوراب برای حضور به‌موقع و کنترل حریق‌های صورت گرفته تقدیر نمود  و گفت: حضور  و اطلاع رسانی به موقع اهالی منطقه  وهمراهی اهالی عزیز  و نیروهای کمکی و امدادی شهرستان باعث مهار اتش شد.

جمالزاده ضمن تشکر از مدیریت شایسته فرماندار محترم و بخشداران از عموم جنگل نشینان و روستائیان و نیز از سپاه و بسیجیان و نیروی انتظامی کمال تقدیر را در مهار این آتش سوزی نمودند و اظهار کردند نیروهای هلال احمر و همکاران اداره منابع طبیعی و یگان حفاظت اداره  نیز تلاشهای زیادی داشتند که از آنها نیز تقدیر و تشکر دارم. /زلیخا صفری

/این خبر تکمیل می شود