به گزارش صفیر گیلان؛«فاضل فاضل‌نیا» اظهار کرد: هشتمین دوره طرح ملی «دادرس» به میزبانی ۱۵ واحد آموزشی دوره اول متوسطه در شهرستان فومن برگزار می‌شود. مدیر آموزش و پرورش فومن افزود: طرح ملی دادرس برای افزایش آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مواقع بحران، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث مانند سیل و […]

به گزارش صفیر گیلان؛«فاضل فاضل‌نیا» اظهار کرد: هشتمین دوره طرح ملی «دادرس» به میزبانی ۱۵ واحد آموزشی دوره اول متوسطه در شهرستان فومن برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش فومن افزود: طرح ملی دادرس برای افزایش آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مواقع بحران، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث مانند سیل و زلزله اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود، گفت: در این طرح مهارت‌های هشت‌گانه از جمله پناه‌گیری و خروج اضطراری، اطفاء حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، چادرزنی، شکسته‌بندی و آتل‌بندی و پانسمان و بانداژ به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

فاضل‌نیا تصریح کرد: امیدواریم با پتانسیلی که در کشور وجود دارد و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به آموزش‌های امدادی بتوانیم این نسل را که آینده‌سازان کشور هستند در برخورد با حوادث با توجه به اینکه کشور ما کشور حادثه خیزی است، آماده کنیم و مصدومیت افراد در مواجهه با بحران را کاهش دهیم.

مدیر آموزش و پرورش فومن آموزش مهارت‌های طرح دادرس در بین دانش‌آموزان را بسیار کلیدی و مهم دانست و خاطرنشان کرد: برای داشتن یک واحد آموزشی آماده باید همه اجزای مدرسه اعم از معلم، دانش‌آموز و فضای آموزشی آماده شود.