به گزارش صفیر گیلان، ۱۳ سایت پوشش شبکه‌های ارتباطی باهدف پوشش ارتباطی موبایل و اینترنت پرسرعت در رودسر در راستای ارتقای سایت‌های WLL به تلفن همراه  با حضور مدیرکل مخابرات گیلان و مسئولان شهرستانی برگزار شد. مدیرکل مخابرات گیلان در این مراسم گفت: برای اجرای این پروژه ۶۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و علاوه بر ۹ […]

 به گزارش صفیر گیلان، ۱۳ سایت پوشش شبکه‌های ارتباطی باهدف پوشش ارتباطی موبایل و اینترنت پرسرعت در رودسر در راستای ارتقای سایت‌های WLL به تلفن همراه  با حضور مدیرکل مخابرات گیلان و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل مخابرات گیلان در این مراسم گفت: برای اجرای این پروژه ۶۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و علاوه بر ۹ روستای مذکور ۷۳ روستای اقماری دیگر شهرستان رودسر از آن بهره‌مند شده‌اند.

آمویی با اشاره به تعداد سراچه‌های موجود در رودسر گفت: در شهرستان رودسر در حال حاضر ۱۲ سایت وجود دارد که این تعداد WLL بوده و در سال ۹۷ راه‌اندازی شده است و ۱۴۰روستا از این مزایا بهره‌مند می‌شوند.

آمویی مخابرات گیلان

سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات گیلان در راستای اینترنت پرسرعت

رسول آمویی با اشاره به خرید بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان کافوی نوری در سال ۹۶، افزود: ۲۰ دستگاه در شهرستان رودسر و در حوزه شهری و روستایی توزیع شده که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

آمویی با بیان اینکه بهره گیری از کافوی نوری در سطح روستاها برای بهبود شرایط بهره‌گیری مشترکان از اینترنت پرسرعت استفاده می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر نیز پروژه فیبر نوری منازل اجرایی می‌شود که در این پروژه به جای استفاده از کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا محل زندگی مشترکان استفاده می‌شود.

وی افزود: این طرح می‌تواند سرویس‌های گوناگونی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و سایر سرویس‌ها را در بستر دیتا با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار دهد.

آمویی با بیان اینکه در سطح استان گیلان برای طرح FTTH که از مرکز تا منزل مشتری با فیبر پوشش می‌دهیم ۱۰ تا ۱۲ پورت کابل‌کشی برای مشتری انجام‌شده است، افزود: در شهرستان رودسر، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، لنگرود و قالب شهرستان‌های گیلان فیبر نوری واردشده و تاکنون ۲۵۰نفر خواهان شده‌اند امیدواریم تا ۱۰هزار نفر پر شود و این روند توسعه ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه فیبر نوری زمینه توسعه یافتگی شهر را فراهم می‌کند، بیان کرد: در همین راستا با توجه به اجرای این طرح شهرستان رودسر به لحاظ شاخص برخورداری از امکانات مخابراتی و توسعه یافتگی در سطح کشور نمره برتر را دریافت خواهد کرد.