به گزارش صفیر گیلان؛ظهر امروز از پوستر تازه‌ترین محصول خانه پویانمایی استان گیلان به کارگردانی میلاد پسندیده و تهیه‌کنندگی حسن صمدی، رونمایی شد. در ابتدای آیین، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان متذکر شد که در کار الهی باید از بعد مادی خارج شد و آن را به یک هدف و […]

به گزارش صفیر گیلان؛ظهر امروز از پوستر تازه‌ترین محصول خانه پویانمایی استان گیلان به کارگردانی میلاد پسندیده و تهیه‌کنندگی حسن صمدی، رونمایی شد.

در ابتدای آیین، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان متذکر شد که در کار الهی باید از بعد مادی خارج شد و آن را به یک هدف و به یک نور رساند و ارزش کار برای خدا آنجاست که آن ماده هم انرژی می‌دهد و کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام پور یوسفی انسان را یک موجود آمیخته از جسم و روح معرفی کرد که به هر روی جسمی و پابند به دنیا است و اگر این روح انرژی و انگیزه نگیرد آن جسم بودن، او را زمین می‌زند و او را تنبل و خسته می‌کند.

این کارشناس فرهنگی یادآور شد که اراده پاسخ همه سؤالات است و اگر نیروی اراده انسان فائق شود بر تمام این خستگی‌های جسمی مانند ورزش که اراده قوی می‌خواهد وگرنه جسم پس از یک مدت خسته می‌شود و می‌خواهد رهایش کند و خستگی فائق می‌شود اگر اول بحث خوب شروع شود کار درست پیش می‌رود.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه در مسیر کار نیت‌ بسیار مهم است، اذعان کرد که داشتن نیت اقتضای کار اجرایی است، اختلاف‌سلیقه و عوض شدن اهداف اولیه حتی در طول مسیر حرف‌ها و نظرات جدیدی می‌رسد که شاید باعث پویا شدن کار شود.

وی آینده خوبی را برای خانه پویانمایی گیلان متصور شد و مدعی شد که  اگر درگذشته نمازخواندن ثواب داشت اگر اذان گفتن ثواب داشت، اکنون عرصه‌های ثواب گسترش پیداکرده و کار خانه پویانمایی گیلان نیز در این راستا و دارای اثرات فراوانی است.

پور یوسفی با تأکید بر استفاده مفید از عمر کوتاه و ارزشمند انسان به هنرمندان گیلانی گفت که نباید مانند مدیریت لیبرالی بود که کار دوساله را بیست‌ساله تمام می‌کند و با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب که بر سرعت گرفتن کارهای فرهنگی تأکید می‌کنند متذکر شد که سرعت ما باید بیشتر از مجموعه‌های دیگر باشد، باید کاری کنیم که استان گیلان برای دیگران مانند یک نوای مداحی که سریع در جهان اسلام تأثیرگذار می‌شود، الگو شود.

 

 خانه-پویانمایی-گیلان-حسن-صمدی-710x473

تبدیل کردن انیمیشن به صنعت

تهیه‌کننده انیمیشن شکار نهنگ نیز در این جلسه با اشاره به تلاش خانه پویانمایی گیلان برای تبدیل انیمیشن به هنر صنعت گفت که راهبرد این خانه فرهنگی در استان تبدیل آن به یک هنر صنعت است تا بتوان بخشی از اشتغال هنرمندان دیجیتال استان را تأمین کرد و خوشبختانه این سیاست در شهرستان‌هایی مانند رودسر و صومعه‌سرا دنبال شده و موفقیت‌هایی را هم به دست آورده است.

حسن صمدی مدعی است که سینمای انیمیشن در حوزه اکران بضاعت کمی دارد و محصولات جانبی انیمیشن و توجه به آن می‌تواند باعث سوددهی انیمیشن شود همچنین نباید فراموش کرد که انیمیشن نیاز به حمایت دارد و این امر باید از طریق ارگان‌های دولتی حمایت شود.

مدیر خانه پویانمایی شکار نهنگ را دومین انیمیشن سه‌بعدی بعد از انیمیشن کوتاه بی‌بازگشت روایت زندگی شهید حسین املاکی دانست که به همت خانه پویانمایی استان گیلان تولید می‌شود و مجری طرح آن استودیو پویاگران مارلیک است.

3283136

شکار نهنگ ماجرای قحطی و فشار رژیم سعودی بر مردم یمن

کارگردان انیمیشن شکار نهنگ نیز موضوع  پروژه انیمیشن کوتاه «شکار نهنگ» را نمایش تمثیل‌وار ماجرای قحطی و فشار رژیم سعودی بر مردم یمن و تلاش نسل جوان برای آزمودن راه‌های نوین مبارزه با دشمن عنوان کرد که هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و به‌زودی فاز تولید، متحرک‌سازی و درنهایت رندر آن کلید خواهد خورد.

میلاد پسندیده می‌گوید که این اثر پویانمایی با تکنیک سه‌بعدی رایانه‌ای تولید می‌شود و به همین جهت نیاز بود تا پیش از اجرای مدل‌ها، مراحل اتود و طراحی دوبعدی شخصیت‌ها و محیط شهر ساحلی به انجام برسد تا بر اساس آن، گروه مدل‌سازی و شبیه‌سازی به ساخت حجم‌های سه‌بعدی مبتنی بر سبک و استایل تصویری فانتزی واقع‌گرایانه اقدام کنند.

وی اذعان کرد که این پروژه آغازی بر خط تولید محصولات سه‌بعدی خانه پویانمایی گیلان خواهد بود و گروهی از جوانان باانگیزه استان در کنار هنرمندان باتجربه‌تر به کارآموزی بپردازند تا با ادامه این‌ روند شاهد آثار فاخری چه به لحاظ فرم و چه محتوا در موضوعات گوناگون باشیم.

این هنرمند گیلانی امیدوار است که برای به پایان رساندن نسخه صفر از این اثر کوتاه و اکران محدود برای دریافت بازخوردها و احیاناً اصلاحات جزئی بنا دارند مهلتی پنج‌ماهه را برنامه‌ریزی کرده و درنهایت گروه تولید برای رونمایی از نسخه نهایی این فیلم کوتاه در ابتدای سال ۹۹ تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

به گزارش صفیر گیلان؛، در پایان مراسم نیز، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان به همراه عوامل از پوستر انیمیشن «شکار نهنگ» رونمایی کردند؛ لازم به ذکر است که عوامل این انیمیشن به ترتیب : کارگردان: میلاد پسندیده، تهیه‌کننده: حسن صمدی، نویسنده: هادی جهانی، استوری برد: سمیه کشاورز، طراح کاراکتر و مدل‌ساز: میلاد پسندیده، طراح لباس و فضا: نگین اسداله‌زاده، بازیگر: عباس صمدی، متحرک‌سازی: فاطمه رحمان نژاد – طاهره جعفری، تدوین: مرتضی قاسم‌زاده، جلوه‌های ویژه: مهدی رمضان نژاد هستند.

پوستر انیمیشن «شکار نهنگ» در رشت رونمایی شد+ تصویر