صفیر گیلان /زلیخا صفری؛جلسه  شورای اداری استان گیلان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری با حضور و جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ، استاندار و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. داداشی نماینده مردم استارا در مجلس با اشاره به اینکه سهمیه استخدامی ما در گیلان کم […]

 صفیر گیلان /زلیخا صفری؛جلسه  شورای اداری استان گیلان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری با حضور و جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ، استاندار و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

داداشی نماینده استارا

داداشی نماینده مردم استارا در مجلس با اشاره به اینکه سهمیه استخدامی ما در گیلان کم است گفت: شما در نشست رسانه ای موضوع استخدامی  را به وزراء نسبت دادید و ما تقاضا داریم بخاطر کمبود نیرو در دستگاهای اجرایی که در گیلان محسوس است ورود و  این مسئله را حل کنید.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در این جلسه با بیان اینکه بیشتر دستگاه‌ها و پست‌های سازمانی در این استان با کمبود نیروی انسانی روبه رو هستند،گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز با معضل کمبود پرستار مواجه هستیم که متاسفانه این موضوع سبب ایجاد نا امیدی در بین مردم شده است.

وی از وجود نیروهای قرار دادی و شرکتی در علوم پزشکی،ورزش و جوانان و میراث فرهنگی خبر داد و گفت:نیروهای شرکتی به واسطه کار می کنند و این یک چالش و مشکل است.

ولی الله داداشی خواستار تعیین تکلیف نیروهای شرکتی شد و گفت: میزان دستمزد نیروهای شرکتی و قراردادی و استخدامی با هم متفاوت بوده و مسئولان باید برای ایجاد ثبات در این حوزه تلاش کنند.

نواختن  آهنگ نابودی خطه سرسبز گیلان به دست زباله

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه امروزمردم ما در فضای معیشتی خوبی قرار ندارند و فشارها بر مردم وارد می شود گفت:مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی با دولت داشته و هر لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شده مجلس نیز از آن استقبال کرده است.

قربانی نماینده استانه اشرفیه

وی با بیان اینکه متوسط درآمد مردم گیلان سالانه ۱۲۰۰ دلار است افزود: مردم گیلان زیر چتر سبز استان با سیلی صورت خود را سرخ می‍کنند و همیشه پایبند نظام و انقلاب هستند.

محمدحسین قربانی با اشاره به اینکه امروز فقر در گیلان حاکم است گفت: توزیع بسته‌های حمایتی از سوی دولت، در راستای کمک به مردم باید تا قبل از ایام عید برای  انان که زیر سه میلیون درآمد دارند توزیع شود .

قربانی  به وجود دو معضل پسماند و فاضلاب در استان گیلان اشاره  و افزود: آهنگ نابودی خطه سرسبز گیلان شنیده می‌شود موضوع زباله در گیلان به یک فاجعه تبدیل شده و عدم توجه مسئولان به حل این معضل و ادامه این روند تدریجی نابودی گیلان را به دنبال دارد،بنابراین معضل پسماند و زباله باید در بودجه سال آینده عملیاتی شود..

وی با اشاره به پروژه راه آهن در استان گیلان، تأکید کرد: اگر راه آهن گیلان به آستارا نرسد هیچ بازده اقتصادی  برای گیلان نخواهد داشت.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خواستار تجدیدنظر در حوزه استخدامی گیلان شد و بیان کرد: نباید اجازه دهیم استان گیلان وارث قوانین استخدامی ۵۰ سال گذشته باشد.

وی افزود:چارت های سازمانی  در ادارات برای ۳۰ سال پیش است و امروز  دستگاههای اجرایی برای نیروی کارآمد لهه لهه می زنند و اکثر پستها و فضای اداری در گیلان خالی است.

توزیع نیروی انسانی پرستار بر حسب جمعیت مسافران گیلان دیده شود

در ادامه این جلسه نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع عادلانه نیروی انسانی بسیار مهم است، اظهار کرد: مدیران استانی با توان و جسارت در شرح وظایف قانونی  و با در نظر گرفتن خدای خویش در خدمت مردم هستند.

جمالی با بیان اینکه در استان گیلان در بحث نیروی انسانی و فضای فیزیکی با مشکل مواجه هستیم گفت: جمعیت واقعی گیلان مسافران که به گیلان سفر می کنند هستند که باید در نظر گرفته شود.

جمالی نماینده مردم رودبار

منوچهر جمالی در ادامه به مشکل کمبود پرستار در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: گیلان در این زمینه به لحاظ نیروی انسانی، با مشکلات جدی روبه‌رو است.